تفریح, تفریحات هیجانی, تهران

بانجی جامپینگ از تفریحات خاصی که شما را می ترساند

بانجی جامپینگ از تفریحات خاصی که شما را می ترساند

بانجی جامپینگ از تفریحات خاصی که شما را می ترساند

بانجی جامپینگ : تجربه سقوط آزاد، آن هم از یک ارتفاع بسیار بلند، هیجانی بی نظیر که می تواند حس و حال هر انسانی با هر سطح از شجاعت را تا مرزهای زندگی جا به جا کند. انسان امروز، انسان بسیار پیچیده ای شده است. انسانی که دیگر در تفریحاتش در جست و جوی آرامش نمی باشد. بلکه برعکس، همراه با تفریحات هیجانی خود می ‌خواهد تا مرز هیجان زندگی به پیش برود.

گاهی خودش را بر طنابی آویزان می کند، گاهی همراه با چترهایی از بام آسمان فرو می افتد، گاهی به اعماق آب ها سفر می ‌کند، گاهی همراه با رودخانه های خروشان هیجانش را خروشان می کند و گاهی هم از ارتفاعی بلند سقوط آزاد را تجربه می‌ کند. بله، سقوط آزاد. تفریحات خاص که با نام بانجی جامپینگ از آن یاد می شود.

و اما چه هیجانی و یا تفریحات خاصی در سقوط آزاد نهفته است؟ این یک واقعیت است که اکثر انسان ها همیشه از ارتفاع بیم دارند و این ترس می تواند راز نهفته در این تفریحات خاص باشد و حالا این ترس در کنار آنکه بخواهند با آن بازی کنند. اما گفتیم اکثر انسان ‌ها.

این کلمه شامل همه ی آنها نخواهد بود. بله، برخی از انسان ها هم هستند که عاشق ارتفاع گرفتن و احتمالا بازی با آن هستند. بازی با ارتفاع که قطعا می تواند از جمله تقریحات خاص هر انسانی باشد. اینها در جست و جوی بازی با ارتفاع در حالیکه همراه با هیجان آن سرمست می ‌شوند، همواره در حال پیدا کردن راه و روش های جدیدی بوده اند.

اوج جاه طلبی در بازی با خشونت ارتفاع

بانجی جامپینگ اوج جاه طلبی در بازی با خشونت ارتفاع می باشد. ماجرایی که گویی می خواهد ابهت ترسناک بلندی‌های زمین را به سخره گرفته باشد. این یک احساس چالش برانگیز است. احساسی که شوق رسیدن به تفریحات خاص را در خود دارد. اینکه ارتفاعی را در سطح زمین پیدا کنید.

ارتفاعی که به نوعی در نگاه بسیاری از مردم وجهه ی ترسناکی برای خودش پیدا کرده است. یک ساختمان بلند، یک پل مرتفع، صخره های ترسناک و یا دکلی که ارتفاعش کلاه از سرها بیاندازد و سپس همراه با شیوه ‌های متنوع سقوط از ارتفاع به‌ نوعی بلندی این ساختارهای مصنوعی و طبیعی را به تصرف خود در آورده باشید. بانجی ‌جامپینگ یکی از همین انواع روش ها برای تصرف معنوی ارتفاعات اطراف شما همراه با تفریحات VIP برای شما می باشد.

بانجی جامپینگ چیست؟

بانجی جامپینگ یک نوع فعالیت ورزشی همراه با هیجان بسیار بالا و از جمله تفریحات خاص است که طی آن در حالیکه پاهای خود را همراه با طنابی مخصوص بر جایی محکم بسته اید، از ارتفاعی بلند سقوط آزاد خواهید کرد. این ورزش به گونه ‌ای است که اگر تمامی شرایط ایمنی و اصولی آن تحت استاندارد های حاکم بر آن رعایت شده باشد، هرگز خطر جانی برای شما نخواهد داشت.

شما همراه با طنابی مخصوص که حالتی کشسانی دارد، از ارتفاعی بالا سقوط آزاد خواهید کرد و در حالیکه چند ثانیه ای این سقوط ادامه خواهد داشت، قبل از آنکه با سطح زمین برخورد داشته باشید، توسط طناب مخصوص این ورزش در هوا معلق خواهید ماند. معلق بودنی که برای لحظاتی تفریحات خاصی را برای شما فراهم خواهد نمود. مکان ها به جهت انجام این فعالیت بسیار متنوع می باشند.

از یک جرثقیل معمولی تا پرش از روی یک هلیکوپتر. در یک تعریف ساده، هر چه ارتفاع را بالاتر می برید، شاهد هیجان بیشتر همراه با ترشح آدرنالین بالاتر خواهید بود.

تجهیزات بانجی جامپینگ، الزامی که باید رعایت کنید

اگر چه بانجی ‌جامپینگ یک ورزش و یا فعالیت و شاید تفریحاتVIP با سطح هیجان بسیار بالا و در عین حال کاملا امن می باشد، اما هرگز این ورزش را شوخی و سهل ‌الوصول در نظر نگیرید. استفاده از تجهیزات استاندارد و امن در این ورزش یک امر بدیهی و الزامی است. این فعالیت باید تحت نظارت یک فرده آگاه و یا یک نهاد مشخص که توانسته به نوعی استاندارد های لازم را کسب کرده باشد، صورت گیرد.

تجهیزات خاص این فعالیت مانند جلیقه های هارنس، ساق بند، قوزک بند و طناب با قابلیت فنری خاصی که دارد، چیزی نیست که بتوانید به راحتی آنها را تهیه کرده و با صعود از هر ارتفاعی اقدام به سقوط آزاد داشته باشید.

خوشبختانه همراه با ابداع تا توسعه ی این فعالیت در سطح جهانی، شاهد حضور هر چه پررنگ تر آن در سطح ایران، خصوصاً شهر تهران با هدف تفریحات خاص مردم هستیم. پس برای رسیدن به اوج هیجان بانجی جامپینگ نیازی نیست تا خودتان دست به کار باشید و احتمالا جانتان را کف دستتان گرفته از هر ارتفاعی سقوط کنید!!!

برای این منظور کافی است راهی باشگاه های بانجی جامپینگ در سطح شهر تهران بشوید. موضوعی که ما می ‌خواهیم در بخش انتهایی همین مقاله به آن بپردازیم.

بانجی جامپینگ در تهران

 

* سکوی بانجی جامپینگ توچال:

این سکو اولین بانجی جامپینگ در تهران برای تفریحات خاص تهرانی ها است که در منطقه ی گردشگری توچال واقع شده است. تاسیس بانجی جامپینگ توچال به سال ۱۳۸۶ باز می گردد. این سکو ارتفاعی ۴۰ متری دارد که می تواند به خوبی حس و حال یک سقوط آزاد هیجان انگیز را تداعی کند. محدودیت های حاکم بر این سکو، افراد زیر ۱۴ سال و یا وزن بیشتر از ۹۰ کیلو خواهد بود. البته کسانی که مشکلات قلبی و یا ستون فقرات دارند نیز مجاز به پرش نخواهند بود.

* بانجی جامپینگ بوستان ولایت:

یک سکوی مخصوص برای بانجی جامپینگ در جنوب تهران. در مجموعه ی ۳۷۰ هزار متر مربعی شهر ورزشی. این مجموعه دارای طیف گسترده‌ ای از انواع فعالیت های پرهیجان است که بانجی‌ جامپینگ یکی از این موارد می باشد. سکوی بانجی جامپینگ بوستان ولایت در سال ۱۳۹۰ احداث شده است و ارتفاع آن ۵۰ متر می باشد. این مکان اولین سکو به جهت پرش بانوان در ایران نیز بوده است.

* بانجی جامپینگ باشگاه انقلاب:

یکی از مراکز معتبر بانجی جامپینگ تهران را می توان در مجموعه ورزشی انقلاب پیدا کرد. این مجموعه در شمال پایتخت واقع شده و در حدود ۱۰۰ هکتار وسعت دارد. سکوی بانجی جامپینگ از مهمترین و در عین حال جدیدترین امکانات تفریحی باشگاه انقلاب به شمار می ‌رود که ساخت آن چند سالی به طول انجامیده است. به هر حال اگر در تهران هستید برای خود تفریحات خاص می توانید راهی بانجی جامپینگ انقلاب بشوید. ارتفاع این سکو ۴۲ متر است و پرش از دو سمت آن ممکن است.آدرس بانجی جامپینگ انقلاب تهران، خیابان ولیعصر، اتوبان نیایش، بعد از برزگراه کردستان، باشگاه انقلاب می باشد.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *