سوغات و صنایع دستی, گردشگری, مازندران

صنایع دستی و سوغات استان مازندران

صنایع دستی و سوغات استان مازندران

استان مازندران یکی از استان های زیبا و سرسبز شمالی کشور ایران است. این استان در کنار استان گیلان و در کناره های دریای خزر، برترین طبیعت را با آب و هوای بسیار دلپذیر فرآهم کرده است. هر آنچه که از مناظر بکر و جذاب در طبیعت انتظار دارید را می توانید در جاذبه های گردشگری استان مازندران تماشا کنید. در ادامه مقاله صنایع دستی و سوغات استان مازندران با ما همراه باشید.

 

انواع سوغاتی و صنایع دستی مازندران

از گردش و تفریح در طبیعت و بازدید از مکان های دیدنی استان مازندران که بگذریم، سوغاتی های این سرزمین، نمونه دیگری از جاذبه های گردشگری آن محسوب می شوند. شاید تعجب کنید اگر بگوییم چیزی بیشتر از ۸۰ نمونه سوغاتی متنوع در استان مازندران در دسترس گردشگران قرار دارد! انواع خوراکی های خوشمزه، شیرینی ها، نان های محلی، ترشی، میوه های خشک، سیر، صنایع دستی و بسیاری موارد دیگر در بازارها و مراکز خرید این استان به عنوان سوغاتی به فروش می رسند.

شیرینی های محلی که با دست تهیه می شوند مانند آغوز نون، قماق و برنجک، کماج، پشت زیک و …، به عنوان سوغاتی در این استان شهرت دارند. برنجک، نان ییلاقی، ترشیجات نیز سایرخوراکی های خوشمزه این سرزمین هستند.

علاوه بر خوراکی های خوشمزه، صنایع دستی استان مازندران نیز شهرت ویژه ای در ایران دارند. هنرهای دستی گلیم بافی، سرامیک، قالی بافی، سوزن دوزی، رنگرزی، سفال، چرم، منبت کاری، شمد و ملحفه، حصیربافی، عروسک سازی و وسایل تزئینی، صنایع دریایی، برخی از برترین سوغات استان مازندران هستند. با سفر به این استان و گردش در شهرهای مختلف می توانید سوغاتی های بسیار جذابی را تهیه کنید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *