تفریح, تفریحات هیجانی, تهران

از تفریحات متفاوت کوهستانی، زیپ لاین در توچال

از تفریحات متفاوت کوهستانی، زیپ لاین در توچال

زیپ لاین در توچال : رفتن تا مرز محدودیت ها تجربه ‌ای است که در زیپ لاین خواهید یافت. بسیاری از ما تا وقتی که چیز محکم و ثابتی را در زیر پاهایمان نداشته باشیم، احساس امنیت را از دست می ‌دهیم. اضطرابی ناخواسته ما را فرا خواهد گرفت و ناخودآگاه خود را بر هر چیز محکم و ثابتی سوار خواهیم کرد.

اما اگر جایی در آسمان و زمین معلق باشید به طوری که زیر پایتان تا ارتفاعی که ترس را در عمق وجودتان نهادینه می کند، خالی باشد، چه می کنید؟ این همه چیز یکی از تفریحات متفاوت در آسمان و تفریحات هیجانی است که می تواند اوج هیجان باشد. جایی در مرز محدودیت های تعریف شده برای انسان.

همراه با حالتی که بر یک کابل بلند که نه سرش را می بینید و نه می دانید ته آن کجاست، همراه با بندی و کمربندی آویزان هستید و با سرعتی هیجان انگیز به پایین می روید. این همه تجربه ی جذاب و هیجان انگیز زیپ ‌لاین سواری است که اگر آن را حس کرده باشید، قطعا خواهید گفت که از جمله تفریحات متفاوت را تجربه کرده اید.

زیپ لاین آن چنان شوری دارد که حتی صحبت در مورد آن نیز هیجان انگیز است. حتی حس و حال فکر کردن به آن نیز می‌ تواند آدرنالین خون شما را به اوج برساند. حالا که همراه با این مقاله در فکر و خیال زیپ لاین سواری دچار هیجان شده‌ اید و احتمالا بخواهید که آن را تجربه کنید، قطعا این سوال برای شما پیش میآید که در تهران چه طور می توان تجربه ی هیجان انگیز زیپ لاین سواری را داشت؟ خب، تهران شهر بزرگی است و در آن همه جور تفریحات متفاوت یافت می شود.

 

زیپ لاین سواری در ردیف تفریحات ثروتمندان

از تفریحات ثروتمندان گرفته تا یک گردش ساده و کم هزینه. البته اینکه برای هر تفریحی الزاما مستلزم هزینه باشید، صرفا با تفریحات ثروتمندان روبرو نشده اید. به هرصورت هر تفریحی که افرادی را درگیر اجرای خود کرده است و یا اینکه طرافداران بسیار دارد، همراه با هزینه خواهد بود. زیپ لاین سواری نیز از این دست از تفریحات است که در برخی از مکان های خاص احتمالا در ردیف تفریحات ثروتمندان جای گیرد.

زیپ لاین سواری در توچال یکی از همین مکان های خاص در شهر تهران است. جایی برای کسانیکه تفریحات متفاوت را می خواهند. زیپ لاین در توچال همان حس هیجان انگیزی است که در جست و جوی آن هستید. توچال به خودی خود پر از هیجانات فراوانی است. کوهنوردی، صخره نوردی، تله ‌کابین، طبیعت گردی و… اما زیپ لاین در توچال می تواند مکمل تمامی این تفریحات متفاوت باشد.

عبور از صخره های بلند و دره های عمیق و دیدن مناظر کوهستانی از ارتفاعی بالا در حالی که با حالتی معلق به سمت پایین سر می ‌خورید، چیزی نیست که بشود به راحتی از هیجان بالای آن عبور کرد. تمام این تجربه های هیجان انگیز در این تفریح می تواند زیپ لاین را به سرآمد تفریحات متفاوت در هر کوهی تبدیل کند. اما قبل از آنکه بر هیجان زیپ لاین در توچال بپردازیم، بیایید اندکی به خود زیپ ‌لاین اشاره ای داشته باشیم.

زیپ لاین چیست؟

زیپ لاین یک تفریح هیجان انگیز است که چندان امکانات خاصی را نمی طلبد و خیلی هم در ردیف تفریحات گران قیمت قرار ندارد. البته ممکن است که در برخی از مکان ها به جهت مخاطب خاص شاهد آن باشیم که زیپ لاین در ردیف تفریحات ثروتنمدان جای گیرد. که حتی با این وجود نیز چندان تفریح گرانقیمتی نمی شود.

اما همین تفریح جذاب و هیجان انگیز از کجا آمده است؟ چه طور شده که انسان متوجه ی این هیجان دلنشین شده است؟ چطور میشود که زیپ لاین در بین تفریحات متفاوت قرار دارد؟ زیپ لاین به طور خلاصه یک سیم بکسل یا طناب و یا تسمه ای مخصوص است که مابین دو نقطه با فاصله ی زیاد و در ارتفاع متفاوت وصل شده است.

تجربه ی اولین زیپ لاین سواری انسان ها یک تجربه ی تفریحی نبوده است. در واقع چینی ‌ها مبتکر اولین زیپ لاین سواری بوده اند. آن هم نه برای تفریح بلکه برای جا به جایی در کوهستان های سرسخت و بلند چین، این تجهیز را ابداع کرده ‌اند. هنوز هم در بسیاری از نقاط دور افتاده ی جهان شاهد استفاده از سیستم هایی شبیه به زیپ لاین به جهت جا به جایی هستیم. این نکته می تواند زیپ لاین را علاوه بر تفریحات متفاوت در جایگاه مسیر های متفاوت نیز قرار بدهد.

زیپ لاین برای کشف دنیای اطراف خود

در دنیای امروز این زیست ‌شناسان بودند که به جهت کشف دنیای اطراف خود راهی سرزمین های ناشناخته می شدند و در این اکتشافات زیپ لاین از جمله ابزار های عادی آنها بوده است. البته این تجهیزات را بیشتر به جهت جا به جایی و حمل بار، ابزار و مواد غذایی به کار می بردند. کوهنوردان شاید اولین گروهی بودند که زیپ ‌لاین را مورد استفاده ی انسانی قرار دادند و باز هم نه برای تجربه ی تفریحات متفاوت.

بلکه از آن به جهت جا به جایی در میان صخره های عمیق استفاده می‌کردند. به هر صورت آنچه مشخص است زیپ لاین سواری با هدف تفریحات متفاوت، موضوعی است که از حدود ۵۰ سال پیش مطرح شده است و امروزه تقریباً در هر مکان گردشگری از جمله تفریحات محبوب محسوب می شود.

زیپ لاین سواری در توچال چگونه است؟

هر فردی که می خواهد زیپ لاین سواری کند، در واقع باید همراه با پوشیدن جلیقه ای مخصوص به حالتی که از سیم بکسل آویزان است، سر خورده و پایین برود. این آویزان شدن همراه با قرقره های مخصوصی است. حالت آویزان شدن نیز می تواند متفاوت باشد. اشکالی مانند خوابیده، معلق و یا نشسته از جمله ی این حالت ها می باشد. هر چند که خود زیپ لاین از جمله تفریحات متفاوت محسوب می شود، تجربه ی حالت های مختلف نیز می تواند تفریحات متفاوت و متنوع ایجاد نماید.

زیپ لاین در ایران

زیپ لاین از جمله تفریحات متفاوتی است و با اندکی تامل می تواند در ردیف اکستریم و یا فرا ورزش قرار گیرد. تفریحی که زادگاهی غیر از ایران دارد اما قرار نیست که در سرزمین پر از کوه و کوهستان ایران زمین این تفریح را پیدا نکنیم. تقریبادر تمام شهر های گردشگر پذیر ایران که از نعمت کوه و کوهستان بهره می برند، به نوعی زیپ لاین را نیز در جمله ی تفریحات متفاوت خود قرار داده اند.

شهر رامسر، دریاچه شورابیل در اردبیل، مجموعه ی چالیدره مشهد، کوه صفه در اصفهان و حتی کمپ کویرنوردی هفت سنگ در یزد از جمله مکان های دارای زیپ لاین هستند. ولی همه ی این زیپ لاین ها به کنار، بهترین و دم دست ترین و در عین حال جذاب ترین و پر هیجان ترین زیپ لاین ایران را می توانید در زیپ لاین توچال تجربه کنید. زیپ لاینی که می تواند به خوبی حس و حال تجربه ی تفریحات متفاوت را برای شما داشته باشد.

حالا که قصد افزایش آدرنالین خون خود را دارید با سایت تعطیلات مارکت همراه باشید و یا می توانید به مجموعه تله کابین توچال از طریق شماره تماس۰۲۱-۲۴۸۷۵۰۰۰ و یا ادرس ایمیل info@tochal.org در ارتباط باشید. شرکت تله کابین توچال در بزرگراه شهید چمران-خیابان یمن-انتهای خیابان ولنجک قرار دارد که به جهت مراجعه ی حضوری نیز می تواند راهنمای مناسبی برای شما باشد.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *