جاذبه های گردشگری, گردشگری

آشنایی با بهترین جاذبه گردشگری استان کاشان

آشنایی با بهترین جاذبه گردشگری استان کاشان

کاشان شهر شهود و عطر ناب گل محمدی است. قدم زدن در پیچ و خم باغستان های گل یکی از بهترین و لذت بخش ترین کارهایی می باشد که هر یک از ما می توانیم در این شهر رویایی تجربه کنیم. شاخه های گل محمدی در فصل بهار به گردشگرانی که این شهر را برای سپری کردن اوقات فراغت خود انتخاب نموده اند خوش آمد می گویند. شما می توانید با سفر به کاشان علاوه بر بهره مندی از مواهب طبیعی این شهر از جاذبه های توریستی شهر نیز بازدید نماید. انتخاب بهترین جاذبه گردشگری استان کاشان می تواند برای هر یک از ما امری دشوار باشد. علت اصلی این امر را در زیبایی های خیره کننده ای که کاشان را همچون نگینی سرخ از زیبایی رنگ گل ها در بر گرفته است می توان یافت.

معرفی زیبایی های طبیعی و تاریخی شهر رنگ ها

جاذبه گردشگری استان کاشان در بخش های طبیعی و تاریخی دارای تنوع بسیار بالایی می باشد. کاشان لولوء درخشان شهرهای کویری کشور ما به شمار می رود. این شهر در موقعیت جغرافیایی مشخصی واقع شده و دارای دو بخش کوهستانی و کویری است. شهر کاشان از مهمترین شهر های استان اصفهان به شمار می رود و دارای سابقه تاریخی بسیار طولانی می باشد. کاشان از شهرهایی می باشد که دارای تعداد بسیار زیادی بقایای تاریخی است. همین امر نیز کاشان را به یکی از مقاصد مناسب گردشگری در ایران تبدیل نموده است. از مهمترین آثار به جای مانده در تاریخ این شهر، باغ فین کاشان می باشد که در مجموعه جهانی یونسکو نیز ثبت شده است.

جاذبه گردشگری استان کاشان

باغ فین کاشان زیبایی و هنر را به رخ جهانیان می کشد

باغ فین کاشان مهمترین جاذبه گردشگری استان کاشان می باشد. این باغ سنتی به طور کامل سبک باغداری در ایران باستان را به رخ بیننده می کشد. شما با گشت و گذار در این باغ به یاد افسانه های باستانی که در کتاب های معتبری مانند شاهنامه ذکر شده است خواهید افتاد. برخی منابع تاریخی عمر قنات های جاری در این شهر را مصادف با حکومت جمشید می دانند. در نهایت اقوامی مانند ایلخانان و آل بویه بر شکوه این بنای تاریخی افزوده اند.

حمام فین کاشان تاریخی حزن انگیز را ودیعه دار می باشد

بسیاری از ما با قصه مرگ امیر کبیر در حمام فین کاشان آشنا هستیم. این حمام تاریخی که در ضلع جنوبی باغ فین بنا شده است دارای دو بخش مجزای اعیانی و عوام می باشد. برخی منابع قدمت ساخت این حمام تاریخی را مصادف با حکومت صفویان در ایران می دانند.

مسجد جامع کاشان گوهری بهشتی در کوچه سار زمان

مسجد جامع کاشان جاذبه گردشگری استان کاشان می باشد که در لیست قدیمی ترین بناهای تاریخی این شهر دسته بندی شده است. دوره ساخت این مسجد مصادف با حکومت سلجوقیان می باشد. این اثر تاریخی هدیه تاریخی صفیه خاتون دختر مالک اشتر به مردم مومن کاشان می باشد. مسجد و مدرسه آقا بزرگ کاشان، آتشکده نیاسر کاشان، تپه های سیلک کاشان، خانه بروجردی ها و مقبره شاعر معاصر ایران سهراب سپهری برخی دیگر از جاذبه ها گردشگری استان کاشان می باشند که می تواند نظر ما را به خود جلب نماید.

سخن آخر

کاشان شهری زیبا با باغستان های رویایی گل محمدی می باشد که هر صبح از هر سو عطر دلکش آن به مشام می رسد. ما در سایت تعطیلات مارکت در تلاش هستیم تا اندکی از شکوه تاریخی و طبیعی این شهر را به بینندگان خود بشناسانیم. شما می توانید از طریق سایت های عرضه کننده محصولات گیاهی اقدام به خرید آنلاین محصولات تولید شده در این شهر نمایید. انواع عرقیات طبیعی و گلاب قمصر کاشان تنها بخشی از دارایی های معنوی این شهر می باشد که در اختیار گردشگران داخلی و خارجی قرار می گیرد.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه