تهران, تهران گردی

اطلاعاتی درباره ی پارک قیطریه

اطلاعاتی درباره ی پارک قیطریه

پارک قیطریه مکانی پر طرفدار در بین تهرانی ها و از تفریحات خانواده است. فضای بسیار زیبا و دلنشین این پارک موجب شده است تا افراد برای گذراندن اوقات فراغت خود به این مکان بیایند.

بوستان قیطریه در گذشته باغی متعلق به خواهر تنی ناصرالدین شاه قاجار بوده و به روایت تاریخ میرزا تقی خان امیر کبیر ساختمانی که اکنون محل فرهنگسرا و کتابخانه پارک می‌باشد و در ضلع شمال غربی پارک واقع شده است را در آن احداث نمود. در ابتدا این باغ بافتی جنگلی داشته است.

در سال ۱۳۵۶ به همت شهردار وقت تهران مرحوم دکتر غلامرضا نیک‌پی که خود نوه دختری شاهزاده ظل السلطان فرزند ناصرالدین شاه بوده است با وقف قسمتی از زمینهای موروثی خود و با خرید و تجمیع باقیمانده باغ که در دست ورثه صدیق الدوله، از نواده‌های قاجار و داماد امین السلطان امیر اتابک اعظم بود باغ بزرگ قیطریه را به پارک تبدیل می‌کند. به همین دلیل است که پارک قیطریه هندسه نامنظم دارد و مساحتی در حدود ۱۰۳٬۰۰۰ متر مربع دارد که فضای گل‌کاری و چمن‌کاری آن در کنار انبوه درختان قدیمی جلوه خاصی به آن داده است.

آب و هوای این پارک بسیار مطبوع و خنک است. وجود درختان بلند و سرسبز در این مکان و دستگاه های ورزشی مختلف این امکان را به شما می دهد که به راحتی در فضای مطبوع پیاده روی و ورزش نمایید.

با قدم زدن در این پارک می توانید از شلوغی و ترافیک تهران نجات یابید. دقایق آرامی را بگذرانید و به همراه خانواده و دوستان اوقات خوشی را داشته باشید.

 

آدرس_پارک_قیطریه

پارک قیطریه از جنوب به بزرگراه صدر و انتهای خیابان قیطریه منتهی می گردد و در شمال آن محله فرمانیه وجود دارد. همچنین محله قدیمی چیذر با امامزاده معروف آن در شرق این پارک و خیابان و محله قیطریه در غرب آن قرار گرفته اند.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *