جاذبه های تاریخی, فارس, گردشگری

باغ ارم شیراز از زیباترین باغ های گیاه شناسی

.باغ ارم شیراز

بازدید از باغ ارم یکی از مهمترین کارها در سفر به شیراز است. در مرکز باغ یک غرفه قدیمی وجود دارد و یکی از بهترین نمونه های باغ های پارسی است. باغ ارم در سال ۲۰۱۱ به عنوان میراث جهانی یونسکو – سمبل باغهای ایرانی – ثبت شد و شهرت جهانی یافت.

خوشبختانه در حال حاضر این باغ نه تنها به خاطر هویت تاریخی خود بلکه به دلیل زیبایی و یک مکان گردشگری همچنین به عنوان یک مرکز تحقیقات گیاهشناسی، بازدید کنندگان را از همه اقصی نقاط دنیا به خود جلب می کند.

باغ ارم شیراز

باغ ارم دارای بیش از ۴۵ گونه از گیاهان متفاوت است و بسیاری از ارقام را می توان در آن رشد داد. این منطقه وسیع به درختان میوه شامل انار، پرتقال ترش، خرمالو، زیتون و گردو اختصاص دارد.

در بخش باغ صخره، طیف گسترده ای از گیاهان زیبای نیمه گرمسیری در معرض نمایش است. درختان زیبای ۲۰۰ ساله سرو، در سطح جهان شناخته می شود. درختان (سرو – ناز) بازدید کننده هایی از سراسر جهان را به سمت باغ جذب می کند.

 

بنای تاریخی باغ ارم

بنای درون باغ ارم با توجه به معماری ، نقاشی، کاشی کاری، سنگ تراشی، سنگ نگاری به عنوان شاهکار دوره قاجار در نظر گرفته شده است. ستون های این بنا توسط تخته های یکپارچه به ارتفاع بیش از دو متر پوشانده شده و بر روی آنها اشعار چهره های مشهور ادبی ایران چون حافظ، سعدی و شوریده شیرازی حک شده است.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *