تهران, رستوران, رستوران و کافه ها

رستوران های غذای ژاپنی در تهران

رستوران های غذای ژاپنی در تهران

 رستوران گردی یکی از لذتبخش ترین تفریحاتی است که بسیاری به آن علاقه دارند و همواره به دنبال یافتن بهترین رستوران ها و تجربه انواع منو های غذایی جذاب ایرانی، دریایی، ترکی، آسیایی و غیره هستند. اگر شما هم به صرف غذا در رستوران های مختلف علاقه دارید و می خواهید تجربه ی متفاوتی از انواع غذا ها داشته باشید پیشنهاد می دهیم که حتما یکبار به رستوران های آسیایی که منو غذای ژاپنی و کره ای دارند سر زده و از غذاهای متنوع این رستوران ها میل کنید. غذاهای آسیایی و دریایی ژاپنی به دلیل تنوع بالایی که دارند مناسب انواع سلیقه ها بوده و به همین دلیل جزو پر طرفدارترین انواع غذا ها هستند. اگر به دنبال پیدا کردن بهترین رستوران های غذای ژاپنی در تهران هستید با مجله اینترنتی تعطیلات مارکت همراه باشید تا در ادامه با معروف ترین و بهترین رستوران های ژاپنی آشنا شوید:

 

(Sushi) سوشی

سوشی بدون شک یکی از مشهورترین غذاهای ژاپنی و شاید هم مشهورترین آنها است؛ این غذا در زمان‌های بسیار قدیم متولد شد. سوشی از فرایند نگهداری ماهی در برنج تخمیر شده نشات گرفته است. امروزه سوشی با سرکه برنج و ماهی تازه به روش‌ها و شکل‌های محتلف تهیه می‌شود.

تمپورا (Tempura)

تمپورا ماهی، غذای دریایی یا سبزیجات آغشته به خمیر خاص و سرخ شده است. در این نوع غذا توجه ویژه‌ای به نحوه برش مواد و همچنین درجه حرارت خمیر (خیلی سرد) و روغن (داغ) برای سرخ کردن عمیق وجود دارد؛ به طوری که هر قطعه نمونه کاملی از غذای سرخ شده کرپسی است.

یاکیتوری (Yakitori)

یاکیتوری برش‌هایی از مرغ کبابی بر روی سیخ است که اندازه این برش‌ها دقیقا مناسب قراردادن در دهان است. این غذا از قسمت‌های مختلف مرغ_ شامل دل(قلب)، جگر(کبد) و حتی تاج مرغ- تهیه می‌شود. دلیل این امر پرهیز از اصراف است که به عنوان یک اصل مهم در فرهنگ غذایی ژاپن به شمار می‌رود.

ترشی تسوکمونو (Tsukemono pickles)

تسوکمونو ترشی سنتی ژاپنی است که در زمان‌های ماقبل تاریخ در ژاپن خورده می‌شده است. این ترشی با طیف وسیعی از عناصر شامل سبزیجات مثل جوانه ترب سفید، بادمجان و انواع میوه‌ها مثل آلو تهیه می‌شود. تسوکمونو نه تنها با رنگ‌های درخشان خود جاذبه بصری به غذا اضافه می‌کند، بلکه یک غذای بسیار سالم نیز در نظر گرفته می‌شود.

 

کایسکی(Kaiseki)

کایسکی غذایی پرطرفدار در رستوران‌های لوکس ژاپنی است. این یک غذای چند قسمتی‌ و پر از رنگ و بو است. کایسکی نوعی غذای خاص فصلی‌ست که با نهایت دقت و توجه به جزئیات تهیه می‌شود. این در واقع از جشن سنتی چای متولد شد؛ جایی که عطر خوش غذا در کنار بوی تند چای سبز، یک غذای مجلل چند بخشی ارائه می‌کند.

 

اودون (Udon)

اودون نوعی نودل است که با آرد گندم تهیه می‌شود. این به عنوان یکی از محبوب‌ترین غذاها در ژاپن شناخته می‌شود این محبوبیت ناشی از طعم عالی، قیمت ارزان و تنوع آن است. اودون را می‌توان به صورت گرم یا سرد و با چاشنی‌های روی غذای متنوع و سفارشی، سرو کرد. چند نمونه از این نودل‌های اودون معروف شامل سانوکی اودون، کیشیمن و اینانیوا اودون است.

 

سوکیاکی (Sukiyaki)

سوکیاکی از گوشت، سبزیجات و توفو همراه با سس سویا شیرین در یک قابلمه کم عمق چدنی تهیه می‌شود. این غذا بعد از قرن‌ها محبوب شد. (زمانی که ممنوعیت طولانی مدت خوردن گوشت در دوره میجی برداشته شد) این بهترین راه برای لذت بردن از گوشت گاو فوق‌العاده غنی و خوشمزه بود.

 

ساشیمی(Sashimi)

صدها سال قبل از اینکه ژاپنی‌ها سوشی بخورند، ابتدا آنها از ماهی خام بدون برنج لذت می‌بردند. نام “ساشیمی” به هر نوع غذای خام در قطعه‌های باریک و کوچک اشاره دارد؛ این شامل گوشت خام(gyuu-sashi)، مرغ (tori-zashi) و حتی اسب(basashi) است، اما ماهی و غذای دریایی محبوب‌ترین آنها هستند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *