جاذبه های گردشگری, کرمان, گردشگری

معرفی جاذبه های گردشگری کرمان

معرفی جاذبه های گردشگری کرمان

شرح چکیده: جاذبه های گردشگری کرمان

آیا شما نیز به دنبال بازدید از بهترین و باشکوه ترین جاذبه های گردشگری کرمان هستید؟ آیا می دانید که برای بازدید آسان می توانید آدرس هر یک از جاذبه های دیدنی این شهر را در دست داشته باشید؟

استان کرمان یکی از تاریخی ترین و دیدنی ترین استان ها کشورمان می باشد که مرکزیت این استان را نیز شهر کرمان تشکیل داده است. سالانه هزاران نفر گردشگر به دنبال بازدید از بهترین و تاریخی ترین جاذبه های دیدنی این شهر هستند تا از این طریق بتوانند لحظات بسیار بی نظیری را برای خود رقم بزنند. از مهمترین و مشهورترین جاذبه های گردشگری کرمان می توان به مواردی از جمله زیر اشاره کرد:

  • مجموعه گنجعلی خان
  • حمام وکیل
  • گنبد جبلیه
  • ارگ بم
  • ارگ راین
  • جنگل پردیسان قائم
  • باغ شازده ماهان
  • باغ فتح آباد
  • موزه هنرهای معاصر صنعتی
  • کتابخانه ملی کرمان
  • آبشارهای سیمک
  • پیست اسکی سیرچ
  • گنبد بریان
  • یخدان مویدی

در ادامه مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد برخی از بی نظیرترین جاذبه های گردشگری و دیدنی استان کرمان توضیحات بیشتری را به حضورتان ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

حمام گنجعلی خان: جاذبه های گردشگری کرمان

از بی نظیرترین و دیدنی ترین جاذبه های گردشگری کرمان می توان به حمام گنجعلی خان اشاره کرد. این حمام از زیباترین حمام های تاریخی موجود در کشورمان می باشد که در دوران حکومت صفوی توسط فردی به اسم گنج علی خان ساخته شده است. مردم این شهر تا سال 1316 برای استحمام به این حمام مراجعه میکردند که بعدها در سال 1347 مورد بازسازی واقع شد و به موره مردم شناسی تبدیل گردید. امروزه بسیاری از گردشگرانی که قصد بازدید از جاذبه های دیدنی استان کرمان را دارند، بازدید از این حمام را در اولویت های خود قرار می دهند.

آدرس: کرمان، بازار بزرگ کرمان، میدان گنجعلی خان

ساعات بازدید: هر روز هفته از ساعت ۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰

بهترین جاذبه های گردشگری کرمان

باغ فتح آباد کرمان: جاذبه های گردشگری کرمان

استان کرمان به داشتن باغ های گردشگری بسیار زیادی معروف می باشد که یکی از زیباترین و جذاب ترین این باغ ها را، باغ فتح آباد تشکیل داده است که امروزه این باغ در لیست بهترین و مشهورترین جاذبه های گردشگری کرمان نیز واقع شده است و سالانه هزاران نفر توریست نیز از آن بازدید می کنند.باغ مذکور با مرکز شهر حدود 25 کیلومتر فاصله دارد و وسعت آن نیز در حدود 13 هکتار می باشد. شما می توانید در دل این باغ ساختمانی را مشاهده کنید که مساحت آن 1500 متر بوده و سبک معماری اروپایی و ایرانی را دارد.

آدرس: استان کرمان، شهر کرمان، بلوار جمهوری، بلوار هوانیروز، اختیار آباد، باغ فتح آباد

ساعات بازدید: هر روز هفته از ۱۰:۰۰ تا ۲۲:۰۰

بازدید از جاذبه های گردشگری کرمان

باغ هرندی کرمان: جاذبه‌های گردشگری کرمان

از دیگر زیباترین و دوست داشتنی ترین جاذبه های گردشگری کرمان می توان به باغ هرندی اشاره کرد که این باغ در سال 1290 قمری در مساحت 25 هزار متر طراحی و ساخته شده است.امروزه این باغ توسط سازمان میراث فرهنگی این استان خریداری شده و شما می توانید دو موزه بسیار بی نظیر را در دل این باغ مورد مشاهده قرار دهید که هر یک از این موزه آثار بسیار بی نظیری را از سازه های سنتی و باستان شناسایی در دل خود جای داده اند. همچنین باغ مذکور در سال 1354 توانست اسم خود را در لیست آثار ملی کشور به ثبت برساند. امروزه بسیاری از گردشگران و مردم محلی این استان، علاقه مندی زیادی را برای بازدید از باغ هرندی از خود نشان می دهند و شما نیز می توانید با در دست داشتن آدرس زیر به راحتی بازدید خود را شکل دهید:

آدرس: کرمان، خیابان بهشتی، ایستگاه طهماسب آباد، نرسیده به خیابان فردوسی

ساعات بازدید: هر روز از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۸:۰۰ به جز ایام سوگواری

سخن آخر

همانطور که ملاحظه کردید، هر یک از بهترین جاذبه های گردشگری کرمان، دارای ویژگی ها و زیبایی های منحصر به فردی هستند و شما نیز می توانید برنامه ی بسیار جذابی را برای سفر به سوی یکی این استان تنظیم کنید و به همراه دوستان و خانواده خود، یکی از فراموش نشدنی ترین لحظات را برای خود به ارمغان آورید. همچنین لازم است بدانید که بهترین زمان برای بازدید از این استان نیز فصل بهار و پاییز می باشد که این استان شرایط آب و هوایی مساعدی را دارد.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *