جاذبه های تاریخی, گردشگری, مرکزی

معماری بی‌نظیر حمام چهار فصل شگفتی گردشگران را برانگیخته است

معماری بی‌نظیر حمام چهار فصل شگفتی گردشگران را برانگیخته است

حمام چهار فصل یکی از جاذبه های گردشگری استان مرکزی است که باعث شگفتی بسیاری از بازدیدکنندگان می‌شود. این حمام معماری بسیار زیبا و کاشی‌کاری بی‌نظیری دارد. ممکن است دلیل نامگذاری این حمام برای شما نیز جای سوال داشته باشد. اما اگر به این اثر باستانی مراجعه کنید به خوبی متوجه دلیل این موضوع خواهید شد. روی کاشی‌های این حمام چهار فصل به شکل هنرمندانه‌ای به تصویر کشیده شده‌اند. به همین دلیل این حمام را چهار فصل می‌نامند.

تابلوهای کاشی کاری شده در این اثر بی‌نظیر در قسمت سربینه مردانه است که با توجه به شرایط مختلف فصول سال نقاشی شده است. روی کاشی های حمام چهار فصل نقاشی‌هایی از منظره‌های طبیعی، شکارگاه و مناظر دیگر دیده می‌شود که در نوع خود مثال‌زدنی است.

جاذبه های گردشگری استان مرکزی

خصوصیات معماری حمام چهار فصل

جالب است بدانید که حمام چهارفصل بزرگترین حمام ایران محسوب می‌شوددر گذشته از آب جاری قنات برای این حمام استفاده می‌کردند. معماران ساختمان بنای این حمام را حدود ۳ متر پایین‌تر از کف خیابان ساخته‌اند. دلیل این کار هم برای تأمین آب حمام و هم برای حفظ گرمای حمام بوده است. حمام بخش‌های مختلفی مانند دالان ورودی، سربینه ی مردانه و زنانه، گرم خانه‌های خصوصی و عمومی، آب انبار و خزینه دارد. مشخصه ی بارز و بسیار زیبای این حمام کاشی های هفت رنگ، کاشی معرق و کاشی معلقی است که طراحی بسیار زیبا روی آن انجام شده است.

خوشبختانه حمام چهار فصل میراثی است که به خوبی بازسازی شده است. بازدید از این فضا برای عموم آزاد است. این حمام یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری در استان مرکزی است و سالانه گردشگران بسیار زیادی را به خود جذب کرده است. اگر به این استان سفر کردید، بازدید از این حمام را فراموش نکنید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *