اصفهان, جاذبه های تاریخی, گردشگری

میدان نقش جهان

میدان-نقش-جهان

میدان_نقش_جهان

میدان نقش جهان یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری شهر اصفهان است که آوازه شهرت، زیبایی و قدمت تاریخی آن به تمام جهان رسیده است. این میدان بزرگ، یادگار تاریخی از دوران صفویه را به نمایش می گذارد. در چهار طرف این میدان تاریخی، ۴ جاذبه گردشگری اصفهان با پیشینه ارزشمند قرار گرفته است؛ کاخ عالی قاپو در سمت غرب میدان، مسجد شیخ لطف الله در شرق، بازار قیصریه در شمال و مسجد امام در جنوب میدان نقش جهان قرار گرفته اند.

در دوران شاه عباس اول از این میدان برای انجام مراسم های تفریحی و مبادله کالاها برای تجارت استفاده می شد. طول این میدان ۵۶۰ متر و عرض آن ۱۶۰ متر می باشد. اطراف میدان را تعداد زیادی اتاق و حجره در دو طبقه احاطه کرده است.

 

آنچه امروزه با نام میدان نقش جهان در شهر اصفهان می شناسیم شاهکاری منحصر به فرد از معماری اسلامی و سبک کلاسیک را به نمایش می گذارد. گردش در محوطه میدان نقش جهان در شهر اصفهان برای توریست ها و گردشگران خارجی جذابیت خاصی دارد.

صنایع دستی، انواع سوغاتی های مخصوص اصفهان به همراه آثار باستانی در این مکان قابل دسترسی هستند. این جاذبه گردشگری در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. زیباترین آثار هنری و نمونه هایی از فرهنگ و تمدن دوران معاصر را می توانید در معماری بناهای ساخته شده در نقش جهان مشاهده کنید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *