آذربایجان شرقی, اصفهان, جاذبه های تاریخی, گردشگری

کاخ عالی قاپو

کاخ عالی قاپو

کاخ_عالی _قاپو

کاخ عالی قاپو در اصفهان یکی دیگر از شاهکارهای معماری یادگاری از دوران حکومت صفویان در این شهر است. این کاخ منحصر به فرد یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری اصفهان است که در فهرست میراث ملی نیز به ثبت رسیده است.

معماری و ساخت این بنا به طرز شگفت آوری شکوه و عظمت معماران دوران صفوی را به نمایش گذاشته است. کتیبه ها و دست نوشته های تاریخی در این عمارت قابل مشاهده هستند.

اگر به داخل کاخ قدم بگذارید، تالارها و سالن های وسیع را مشاهده می کنید که با ستون های افراشته، تزئین شده است. کاشی کاری ها و نقاشی ها، تزئینات و خوشنویسی های بسیار زیبا و چشم نواز برای تزیین تمام قسمت های کاخ عالی قاپو به کار رفته اند. در برخی از قسمت ها نیز می توانید گچکاری های شگفت انگیزی را مشاهده کنید.

کاخ عالی قاپو در میدان نقش جهان اصفهان در ضلع غربی و دقیقاً روبروی مسجد شیخ لطف‌الله واقع شده است. قدمت ساخت این کاخ زیبا به حدود سال های ۹۷۰ هجری باز می گردد. چیزی در حدود شش سال طول کشید تا این عمارت سلطنتی ساخته شود. این کاخ به عنوان یک مرکز فرماندهی برای پادشاهان دوران صفوی به شمار می رفته است.

نکته_جالب_و_شگفت_انگیز_درباره_کاخ_عالی_قاپو

نکته جالب و شگفت انگیز درباره کاخ عالی قاپو این است که از هر زاویه ای که بایستید این عمارت را به صورت متفاوت مشاهده می کنید، به طور مثال از نمای رو به رو این کاخ یک عمارت دو طبقه است؛ از نمای کنار، آن را می توانید به صورت سه طبقه ببینید اما در حقیقت این کاخ دارای ۶ طبقه می باشد که ارتفاع آن ۴۸ متر است.

این طبقات به وسیله راه پله ها به یکدیگر متصل هستند. برای تماشای این عمارت دیدنی، یک سفرکوتاه به شهر اصفهان داشته باشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *