تفریح, تفریحات هیجانی, تهران

کارتینگ در تهران تفریحات خاص برای عاشقان سرعت

کارتینگ در تهران تفریحات خاص برای عاشقان سرعت

کارتینگ از تفریحات خاص برای عاشقان سرعت

گاهی پیش می ‌آید که سوار بر خودروی شخصی خود مادامیکه در حال رانندگی در یک جاده ی خلوت یا پر پیچ و خم هستید، حس و حال یک راننده ی حرفه ای رالی را در خودتان داشته باشید. آنگاه که فرمان خودروی خود را محکم می گیرید و همراه با حس و حالی پر از هیجان شروع به تعویض چند دنده می کنید، احتمالا سر گازی بزنید و چند لحظه ‌ای را همراه با شتابی خارج از عرف جاده برانید و در خیال خود تجربه ی یکی از تفریحات خاص را داشته باشید.

آنگاه آن سوی هیجان شما، حسی که می گوید، آه، نه، این خطرناک است و یا خلاف می کنید، پای شما را از روی پدال گاز بیرون می کشد و آن تفریحات هیجانی و خاص نفش بسته بر ذهن شما را خراب می کند. خب، این ماجرا یکی از سخت ترین لحظات در دوران رانندگی های شما خواهد بود.

زمانیکه می خواهید حس و حال یک مسابقه ی هیجان انگیز اتومبیل رانی را که همواره به حالتی فانتزی جزو تفریحات خاص مانده است داشته باشید، اما همراه با خودروی شخصی در خیل فراوان جاده ‌های شهری قادر به انجام آن نیستید. در این لحظه چه کار می ‌توان کرد؟ آیا باید بی خیال هیجان این دست از تفریحات خاص باشید؟

و یا اینکه کاملا خطرات مالی و جانی و قانونی این هیجان را به جان خریده، در جاده های متعارف شهری تخته گاز برانید؟ و شاید هم در جست و جوی یک پیست مسابقه ی حرفه ‌ای بروید؟ اما کدام پیست؟ همراه با کدام اتومبیل؟ چه میزان از هزینه؟ و اصلاً در ایران پیست اتومبیل رانی حرفه ‌ای برای تفریحات vip خود داریم؟

حس و حال سرکوب نکنید

بیایید برای حس و حال پرهیجان خود سخت نگیرید. اگر چه اکیدا تأکید می‌ کنیم این حس و حال را که شما را به سمت یکی از تفریحات خاص می کشاند، سرکوب نکنید. شما می توانید در یک فضای امن، با هزینه های متعارف، همراه با تفریحی شیرین و حتی خانوادگی تمام هیجان اتومبیل رانی خود را تخلیه کنید. بله، شما می ‌توانید برای هیجان خود، کارتینگ سواری کنید.

کارتینگ چیست و چرا در ردیف تفریحات خاص قرار می گیرد؟

ورزش های موتوری طیف گسترده ‌ای از تجهیزات موتوری را که با رنگ و بوی مسابقه همراه شده ‌اند، شامل می شوند. از فرمول یک گرفته تا مسابقات قایق های تندرو در آب های خروشان که هر کدام اگر از ردیف شرایط ورزشی و یا مسابقه ای اندکی خارج شود از جمله تفریحات vip خواهند بود.

کارتینگ هم یک گونه ی ساده، راحت، ارزان و کم دردسر در ورزش های موتوری محسوب می شود. البته در تعریف کلی تر به کارتینگ ورزش موتوری با خودرو های چرخ باز گفته می ‌شود. در اصل کارتینگ، سواری با خودرو های کوچک تک نفره است. برای این خودرو های کوچک یک نفره مسیر های خاص کوچکی طراحی می‌ کنند که ساختاری شبیه به مسیر های واقعی اما در ابعادی کوچکتر هستند.

کارتینگ قبل از آنکه در زمره ی تفریحات خاص مردم عادی قرار داشته باشد، یک جایگاه آموزشی برای تربیت اتومبیلران های حرفه ای در آینده است. بسیاری از رانندگان حرفه‌ ای مسابقات گوناگون اتومبیل رانی در مسیر حرفه ای شدن، خود کارتینگ را به عنوان یک فضای پایه در فراگیری فوت و فن های اتومبیل رانی انتخاب می کنند.

از تعریف کارتینگ و کارتینگ سواری گذشته به حس و حال پر هیجان خودمان باز می گردیم. حالا که کارتینگ را برای هیجان اتومبیل رانی خود انتخاب کرده اید، شاید بد نباشد اندکی با کارتینگ های موجود در تهران آشنا بشوید.

 

کارتینگ در تهران جایگاه شماره یک برای آنان که می خواهند تخته گاز بروند

کارتینگ اصولا مفهوم جوانی در رده ی خودرو های مسابقه ای می باشد. پس باید انتظار تجربه ی پایین کارتینگ سواری در ایران و حتی تهران داشته باشیم. اما نگران نباشید. این ورزش با توجه به سطح بالای هیجانی که دارد، خیلی زود مورد توجه و استقبال عامه ی مردم قرار گرفته است و خیلی سریع جایش را در جمع تفریحات خاص تهرانی ها باز کرده است. تهران کارتینگ کم ندارد. در ادامه با برخی از بهترین آنها آشنا بشوید.

کارتینگ آزادی:

یک پیست بزرگ برای اتومبیل های کوچک کارتینگ. کارتینگ آزادی علاوه بر پیست بسیار جذاب و پر پیچ و خم خود، از مجموعه ی کامل رستوران، کافی شاپ و مکان‌ های جذاب تفریحی بهره می برد. در این پیست می توانید آموزش های لازم و حرفه ای اتومبیل رانی را نیز داشته باشید. این پیست دارای یکی از مدرن ترین سیستم های تایم گیری در خور استاندارد های جهانی است که می تواند برای اهدافی مانند ثبت رکورد ها مورد استفاده قرار گیرد.

آدرس کارتینگ آزادی در تهران، ضلع شرقی استادیوم آزادی، جنب پارکینگ ۱۳ می باشد.

کارتینگ دانیال:

یک پیست کارتینگ با طول ۴۵۰ متر که در مقیاس دیگر کارتینگ های عادی در تهران، انصافاً بزرگی قابل قبولی دارد. یک فضای کاملا مناسب برای تفریحات خاص شما همراه با خانواده. این پیست بدون محدودیت خاصی برای آقایان و خانم ها قابل دسترسی خواهد بود. ماشین های مورد استفاده در این پیست ساخته کشور ایتالیا است که از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند.

آدرس کارتینگ دانیال در اقدسیه، خیابان آجودانیه، انتهای کوچه سیزدهم شرقی، مجموعه ورزشی میثاق، مجموعه ورزشی تفریحی دانیال است.

کارتینگ بین ‌المللی پرند:

یک کارتینگ پر پیچ و خم و طولانی با پیستی به طول ۱۵۰۰۰ متر که در مجموعه ی ورزشی پرند، در جنوب دانشگاه آزاد این شهر قرار دارد. این پیست از استاندارد های بالایی برخوردار است تا جایی که می تواند میزبان مسابقات جهانی کارتینگ نیز باشد.

آدرس کارتینگ پرند در اتوبان تهران ساوه، پرند، روبروی دانشگاه آزاد است.

کارتینگ موزه ی خودرو:

اولین پیست سر پوشیده ی کشور را می ‌توانید در کارتینگ موزه ی خودرو جست و جو کنید. یک پیست در دل خودرو های قدیمی که می تواند علاوه بر هیجان اتومبیل رانی، شما را با تاریخچه ی خودرو در ایران آشنا می کند. این ویژگی کارتینگ سواری در موزه ی خودرو تهران می تواند برای کسانی که به نوعی عاشق تاریخ این صنعت نیز هستند جذاب باشد

آدرس کارتینگ موزه خودرو در تهران، کیلومتر ۱۱ جاده مخصوص کرج، خیابان بیست و پنج، جنب مرکز خرید سپه می باشد.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *