تهران, رستوران, رستوران و کافه ها

گذری بر تاریخ در چلوکبابی شرف الاسلامی

گذری بر تاریخ در چلوکبابی شرف الاسلامی

چلوکبابی شرف الاسلامی با ته چین بی نظیر و کباب های لذیذ خود، یکی از بهترین غذاخوری های تهران است.

بعد از تماشای حجره های قدیمی بازار تهران با ورود به چلوکبابی شرف الاسلامی، به تجسم بخشی از تاریخ بپردازید.

آیا تاکنون برای شما اتفاق افتاده که پس از خریدی جانانه و رضایت بخش از بازار بزرگ تهران، احساس گرسنگی به سراغ شما بیاید؟

اگر که دارای تجربه ای در زمینه رستوران گردی باشید، بی شک صرف غذا در چلوکبابی شرف الاسلامی، اولین گزینه شما خواهد بود. چلوکبابی شرف الاسلامی که شهرت ته چین های لذیذش، در سطح شهر و بخصوص نزد بازاریان تهران پر است. آیا دوست دارید، در بررسی چلوکبابی شرف الاسلامی همراه ما باشید؟

رستوران شرف الاسلامی (Sharafol Eslami Restaurant)

رستوران قدیمی یا چلوکبابی شرف الاسلامی، در سال ۱۳۱۷ توسط یکی از بازرگانان شناخته شده، دوران قاجار و عصر پهلوی تأسیس شد.

نام او حاج حسن شرف الاسلامی بود. رستورانی که در قلب بازار بزرگ، در یک زیر زمین که در واقع قسمت اصلی مهمانخانه یا مطعم است، قرار دارد. اگر زمانی از صف طولانی جماعت مشتاق مهمانخانه گذر کرده و نوبت به شما برسد، بعد از پایین آمدن از پله ها زمان دادن سفارش است.

با نگاه بر کاشی های نقاشی شده آبی رنگ چلوکبابی شرف الاسلامی از یک طرف، و از سوی دیگر ژتون های فلزی الوان که بجای فیش کار می کند، ناخودآگاه به یاد دوران قدیم خواهید افتاد. آنگاه برای لحظاتی به زنده کردن خاطرات تلخ و شیرین گذشته می پردازید.

صف طولانی و جمعیت زیاد چلوکبابی شرف الاسلامی شما را با اشتباه به این فکر می اندازد که انگار قرار است، مدتی طولانی مهمان مهمانخانه باشید. اما سرویس دهی عالی خدمه سالن در زمانی نه چندان طولانی، شما را از این عقیده خارج می سازد.

بزودی غذاهای سفارش، داده شده خوشرنگ و پر لعاب، در زیباترین حالت ممکن، جلوی رویتان قطار می گردد. حالا دیگر وقت صرف غذاست. زیرا با نگاهی گذرا به پیرامون، در می یابید که هنوز خیل مشتاقان در انتظار غذای چلوکبابی شرف الاسلامی بسیار است.

منوی چلوکبابی شرف الاسلامی

منو شامل چلوکباب برگ ممتاز و سلطانی از گوشت گوسفند، شیشلیک ممتاز و ته چین برنج زعفرانی ویژه شرف الاسلامی است.

همچنین انواع دیگر چلوکباب نظیر بدون استخوان و فیله ممتاز به همراه برنج، چلوکباب کوبیده ممتاز کاردی، انواع باقالی پلو با ماهیچه، گردن و یا مرغ، زرشک پلو با مرغ، چلو خورشت قیمه بادمجان، چلوخورشت قورمه سبزی، سالاد فصل، ماست موسیر و زیتون پرورده این منوی هیجان انگیز را تکمیل می کند.

آدرس رستوران شرف الاسلامی

بازار تهران – به سمت مسجد شاه – داخل حیاط مسجد شاه – راه سمت راست.
تلفن تماس: ۵۵۶۳۴۶۲۳ ۰۲۱

سبک و امکانات چلوکبابی شرف الاسلامی

رستوران شرف الاسلامی رستورانی ایرانی، در سبک آشپزی سنتی و دارای صندلی و خدمه رستوران است.
سالن غذاخوری تنها به سرو غذا در وعده ناهار می پردازد و از پرداخت هزینه به صورت الکترونیک و امکان رزرو برخوردار می باشد. همچنین دارای دستگاه کارتخوان و ارسال رایگان (Delivery) نیز می باشد.
ساعت کاری رستوران: از ساعت ۱۱:۳۰ لغات ۱۶:۳۰

کلام آخر:

با توجه به قدمت بالای چلوکبابی شرف الاسلامی همانند چلوکبابی مسلم، می توان گفت که این سالن غذاخوری ها، تماشاگر بخشی از تاریخ کشور بوده اند. رستوران شرف الاسلامی در قلب بازار تاریخی و بزرگ تهران، در گذر سالها هنوز از بالاترین کیفیت و لذیذترین کباب های خوش طعم و خوشمزه برخوردار است.

بنابراین اگر قدم به بازار گذاشتید، هرگز بدون نوش جان کردن ناهار دلچسب و خوشمزه این رستوران بازار را ترک نفرمایید. ذکر این نکته اساسی است که مسئولیت تولید محتوای چلوکبابی شرف الاسلامی، با واحد تولید محتوای سایت تعطیلات مارکت بوده است.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *