آذربایجان شرقی, گردشگری, مقاصد گردشگری

گلچینی از تنوع جاذبه ها و مقاصد گردشگری تبریز متناسب با هر سلیقه ای

گلچینی از تنوع جاذبه ها و مقاصد گردشگری تبریز متناسب با هر سلیقه ای

تبریز بعد از تهران و مشهد، سومین شهر پهناور کشور است. دست شما در انتخاب مقاصد گردشگری تبریز کاملا باز است. چون در این شهر دیدنی و بی نظیر، شما می توانید از جاذبه های دیدنی و گردشگری بی شماری دیدن فرمایید. تبریز در شمال غرب ایران می باشد. این شهر زمانی پایتخت ایران بوده است. به همین جهت می توان تبریز را پایتخت تاریخی ایران به شمار آورد. شهری که با مناظر طبیعی و جاهای دیدنی خود برای سپری کردن اوقات فراغت شما گزینه مناسبی باشد.

مقاصد گردشگری تبریز گلچینی از جنبه های ادبی، تاریخی، مذهبی، باغ و بوستان و مکان های سرسبز، روستاها و… را همگی در خود جای داده است. با توجه به همین تنوع است که شما می توانید برای تعطیلات خود، تبریز را انتخاب کنید و چند صباحی را در آن خوش باشید. در ادامه به عنوان راهنمای گردشگری تبریز، با مهمترین جاذبه های گردشگری بکر و بی نظیر تبریز از هر جنبه آشنا خواهیم شد. بدین ترتیب می توانید تا پیش از بستن کوله بار خود برای سفر به این شهر بی نظیر، متناسب با زمان بندی شما، خودتان را برای یک سفر خاطره انگیزی برنامه ریزی کنید.

آشنایی با مهمترین مقاصد گردشگری تبریز برای شروع یک سفر خاطره انگیز

برای شروع یک سفر خاطر انگیز می توانید از این مقاصد گردشگری تبریز دیدن نمایید:

  • بازار بزرگ تبریز؛ به عنوان بزرگترین بازار سرپوشیده جهان
  • مسجد کبود یا همان مسجد جهانشاه از مساجد تاریخی تبریز
  • ائل گلی از جمله زیباترین تفرجگاه های تبریز
  • ارگ تبریز یا علیشاه از آثار تاریخی و دیدنی تبریز
  • انواع موزه از جمله: موزه قاجار، موزه آذربایجان، موزه شهرداری و…
  • مقبره و خانه بزرگان ادبیات ایران از جمله: مقبره الشعرای تبریز؛ آرامگاه شهریار، خانه پروین اعتصامی، خانه استاد شهریار، آرامگاه شمس تبریزی
  • روستاهای جذاب کندوان؛ کندوی عسلی در دل کوه، زنوزق از بزرگترین روستاهای پلکانی ایران، دستکند حیله ور با معماری بی نظیرش و…
  • خانه ها و بناهای تاریخی از جمله: خانه علی مسیو، خانه بهنام، کلیسای مریم مقدس تبریز، خانه لاله ای، خانه صرافلار، خانه شربت اوغلی و…
  • کویر قوم تپه به عنوان تنها کویر شمال غرب ایران از زیباترین پدیده های طبیعی است که در شهر سرسبز تبریز حسابی خودنمایی می کند.
  • آبشار اسکندر از زیباترین جاذبه های گردشگری تبریز

بنابراین با هر سلیقه ای می توانید از وجود تنوع مقاصد گردشگری تبریز نهایت لذت را ببرید.

ائل گلی

سیل گردشگران ایرانی و غیر ایرانی به شهر زیبای تبریز

همان طور که مشاهده شد؛ مقاصد گردشگری تبریز محدود به انگشت های دست نیستند. شما در این شهر می توانید با هر سلیقه ای برای سفر خود برنامه ریزی کنید. اگر علاقه مند به مکان های سرسبز هستید یا دوست دارید اوقات فراغت خود را در کویر بگذارید یا اگر به مکان های تاریخی و موزه ها علاقه مند هستید؛ تبریز بهترین گزینه برای سفر شماست. به همین جهت تا پیش از بهره مندی از راهنمای گردشگری تبریز، باید سلیقه خود را بیان دارید.

بدین ترتیب ضمن آشنایی با گردشگری در تبریز می توانید از مکان هایی دیدن فرمایید که متناسب با سلیقه شماست. در سایت تعطیلات مارکت به عنوان بزرگترین مرجع آنلاین اوقات فراغت فارسی می توانید با مقاصد گردشگری تبریز بیش از پیش آشنا شوید تا برای سفر خود برنامه بهتری بچینید.

بازگشت به لیست