تفریح, تهران, سرگرمی

آشنایی با جاذبه های گردشگری موجود در خیابان سی تیر تهران

آشنایی با جاذبه های گردشگری موجود در خیابان سی تیر تهران

آشنایی با جاذبه های گردشگری موجود در خیابان سی تیر تهران

یکی از محله های اصیل و قدیمی شهر تهران خیابان سی تیر می باشد. در سی تیر سال ۱۳۳۱ به دلیل قیام مردم نام این خیابان از قوام السلطنه به سی تیر تبدیل شد. این خیابان امروزه به عنوان یکی از قطب های جدانشدنی گردشگری در کشور محسوب می شود.

تمام این خیابان امروزه سنگفرش شده است و غرفه های غذایی بسیار زیادی در این منطقه واقع شده است که گردشگران را از بخش ها مختلف ایران به سوی خود جذب می کند.

تاریخچه خیابان سی تیر

این خیابان در منطقه ۱۲ تهران واقع شده است در صورتی که بخواهید در روزهای وسط هفته به این خیابان بروید باید وارد طرح ترافیک شوید. در گذشته در این خیابان مریض خانه ای وجود داشته است از این رو به همین نام شناخته می شده است. بعدها از آنجا که به محل سکونت قوام السلطنه نزدیک بود به این نام مشهور شد.

پس از گذشت مدتی به دلیل وجود کلیسای انجیلی، آتشکده زرتشتی و کنیسه حییم نام ادیان برای این خیابان انتخاب شد. در سال ۱۳۳۱ مردم به دعوت آیت الله کاشانی بازارها و مغازه ها را تعطیل کردند و به خیابان ها ریختند. آن ها خواستار سرنگونی قوام السلطنه شدند از آن به بعد این خیابان به خیابان سی تیر مشهور شد.

 

اماکن تاریخی تهران در این خیابان

– موزه ملی ایران
-کلیسای انجیلی
-کنیسه حییم
-موزه آبگینه و سفالینه
-موزه علوم و فناوری ایران
-بنیاد سینمایی فارابی
-هنرستان صنعتی تهران

غذاهای خوشمزه در خیابان سی‎تیر

این خیابان از سال ۱۳۹۵ به پاتوق غذاها و نوشیدنی های خوشمزه تبدیل شده است از این رو انواع کافه ها، کافه های سنتی، فست فودها، غذاهای ایرانی و نوستالژیک و همچنین غذاهای بین المللی وجود دارد.

در صورتی که در تهران ساکن هستید و یا قصد سفر به کلانشهر تهران را دارید توصیه می کنیم از این خیابان تهران نیز حتما دیدن فرمایید. با آمدن به این خیابان می توانید شبی خاطره انگیز و ماندگار را برای خود رقم بزنید. در صورت تمایل جهت آشنایی بیشتر با بخش های مختلف تهران می توانید به سایت www.tatilatonline.com مراجعه کنید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *