تهران, تهران گردی

اطلاعاتی درباره ی پارک دانشجو

اطلاعاتی درباره ی پارک دانشجو

پارک دانشجو محلی بسیار زیبا برای افرادی است که علاقه به تهران گردی دارند. این پارک در سال ۱۳۴۶ تاسیس شده است. به دلیل وجود تئاتر، تالار وحدت و کتاب خانه تخصصی این پارک مرکز فرهنگی و هنری می باشد. همه روزه جوانان و دانشجویان بسیاری در این پارک مشغول فعالیت می باشند. این پارک دارای مناظر بسیار زیبا و بدیعی است.

بوستان دانشجو که تا پیش از انقلاب ۱۳۵۷ ایران، بوستان پهلوی نام داشت، در خیابان انقلاب اسلامی و در نزدیکی چهارراه ولیعصر (تقاطع خیابان ولیعصر) در همسایگی مجموعه تئاتر شهر قرار گرفته است. این پارک از شمال به خیابان انقلاب، از غرب به خیابان ولیعصر و از شرق به خیابان رازی محدود است.

نام پیشین پارک دانشجو «پارک پهلوی» بوده است که در زمینی به مساحت ۳۲۰۰ متر مربع احداث شده است.

در سالهای اخیر شهرداری تهران اقدام به ساخت ایستگاه متروی تئاتر شهر در ضلع شمال غربی و مجتمع فرهنگی مذهبی ولی عصر در ضلع جنوب غربی این پارک نموده است.

ساختمان زیبای تئاتر در پارک چشم نوازی می کند. آبنماهای بسیار زیبا باعث شده تا افراد با نشستن بر روی صندلی های راحت پارک از آن لذت ببرند.

برای استفاده از کتاب خانه تخصصی و مکان های هنری می توانید به این پارک مراجعه نمایید.اغلب اوقات این مکان برای افرادی که قصد تهران گردی دارند بسیار جذاب می باشد.

 

آدرس_پارک_دانشجو:

پارک دانشجو در تقاطع چهارراه ولی عصر قرار گرفته است. شما می توانید به راحتی با استفاده از مترو، بی آر تی و یا تاکسی به محل آن دست یابید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *