اقامتگاه بومگردی, گردشگری, گیلان

بهترین اقامتگاه های بوم گردی استان گیلان

بهترین اقامتگاه های بوم گردی استان گیلان

اقامتگاه های بوم گردی استان گیلان

بوم گردی چیست؟

بوم گردی یا اکو توریسم به زبان ساده یعنی این که سفری مسئولانه به جاذبه های طبیعی داشته باشیم.

امروزه یکی از جذاب ترین و پر طرفدار ترین سبک سفر در سراسر دنیا ، روستا گردی و یا سفر به مناطق بکر طبیعت است . که به آن بوم گردی یا اکو توریسم می گویند . لازمه ی این نوع سفر این است که حافظ زیست بوم باشیم و از محیط زیست آن منطقه در حین سفر مراقبت کنیم تا مناطق بکر طبیعت با رد پای انسانی دچار آسیب نشوند . در سفر به روش بوم گردی در این مقاله با اقامت گاه بوم گردی و ویژگی های آن نیز آشنا می شویم ؛ همچنین شهر های مهم ایران و استان های بکر با مناظر زیبا ( مانند استان گیلان ) و اقامت گاه های آن ها را ذکر خواهیم کرد .

اقامتگاه بوم گردی چیست؟

اقامت گاه بوم گردی ، معمولا به خانه هایی با بافت سنتی می گویند که معماری آن ها به سبک گذشته و قدیمی می باشند و می توان با هر نوع اقامت گاه به سبک زندگی مردمان آن ناحیه پی برد و با فرهنگ و هنجار های آن ها آشنا شد . برای مثال اقامت گاه های بوم گردی شمال کشور اغلب از جنس چوب هستند و در مناطق کویری از جنس کاه گل با سقف های تیر چوبی . در این گونه اقامت گاه ها خبری از امکانات لوکس و مدرن نیست و شما باید با بافت سنتی مردمان آن منطقه هماهنگ شوید.

اقامت گاه ها معمولا از شهر دور هستند و در دل طبیعت قرار گرفته اند تا با دور شدن از فضای شهر و هیاهوی آن ، آرامشی دلپذیر را در دل طبیعت جست و جو کنند . مثلا خانه ای در کوهستان یا وسط جنگل ، کلبه ای در دشت زیبا یا کنار دریا با صدای امواج ، همگی می توانند تجربه ای متفاوت و دل نشین را به همراه داشته باشند . از دیگر مزایای اقامت گاه های بوم گردی ، خوردن انواع غذا های محلی می باشد  ، که می تواند دل چسب و لذیذ باشد ؛ چرا که نمی توانیم به صورت روز مره از این نوع غذا ها استفاده کنیم . همچنین در هر اقلیمی با صنایع دستی آن دیار هم آشنا می شوید و حتی می توانید هنر های دستی آن ها را بیاموزید و یا به عنوان سوغاتی ، ره توشه ی سفر خریداری نمایید . جغرافیای متنوع کشور ما ، سبب شده تا انواع متفاوتی از اقامت گاه های بوم گردی همراه با تجربه های پر بار و بی نظیر را شاهد باشیم . یکی از این سفر ها ، بوم گردی در استان گیلان می باشد .

اقامتگاه های بوم گردی در استان گیلان

استان گیلان یکی از گردش پذیر ترین استان های ایران است، افراد زیادی سالانه برای لذت بردن از طبیعت واب و هوای این منطقه راهی گیلان می شوند. چشم انداز جنگل، دریا و روستا های بکر و زیبا چیز هایی هستند که مردم را وا دار به سفر در این استان می کند. در این قسمت شما را با چند اقامتگاه در استان گیلان اشنا می کنیم.

اقامتگاه بوم گردی خانم بزرگ فومن

این اقامتگاه 52 کیلومتر تا رشت و 7 کیلومتر تا قلعه رود خان فاصله دارد .

اقامتگاه گیل خانه کوچصفهان

این مکان در روستای گیلوا واقع شده است و منظره ای بی نظیر را به شما ارائه می دهد .

بوم گردی تالار خانه ی خمام

این اقامتگاه در 13 کیلومتری رشت و در روستای مرز دشت قرار دارد .

اقامتگاه بوم گردی تکرم استان گیلان

این اقامت گاه در 20 کیلومتری رشت به بندرانزلی و در روستای خمام واقع شده است .

اقامتگاه خوش نشین رودبار

این مکان در 46 کیلومتری شمال رودبار در روستای بالا برا گور واقع شده است تا آرامشی دلنشین را به شما القا کند .

بوم گردی داروک ماسال

این اقامتگاه در شهر ماسال و روستای چالکسر قرار دارد ، این روستا نیز طبیعتی بکر را برای شما به همراه خواهد داشت .

اقامتگاه بوم گردی بام رودبار

این مکان در روستای ییلاقی دارستان در شهر رودبار واقع شده است . به علت ییلاقی بودن این روستا بهتر است در فصل تابستان به آن جا سفر کنید .

بوم گردی احمد رضوان شهر

این اقامتگاه در روستای ارده از توابع شهرستان رضوان شهر می باشد .

اقامتگاه بوم گردی گیلانک

این اقامتگاه در نزدیکی شهر بندر انزلی و روستای فشتکه ی دوم قرار دارد .

اقامتگاه بوم گردی کلبه ی مردابی سپنتا

این اقامتگاه در منطقه ی بیژار نزدیک رشت واقع شده است و چشم انداز زیبای مرداب را برای تان به ارمغان می آورد .

در استان گیلان و مرکز آن یعنی شهر رشت و شهر های اطراف آن مانند : لاهیجان ، فومن ، بندر انزلی و … که از مناظر زیبا و چشم نواز بر خوردار اند اقامتگاه های بسیاری وجود دارند ، که هر کدام سبک و سیاق خاص خود را دارند. در بسیاری از این مکان ها سبک زندگی بومی ناحیه در اولویت بوده تا مسافران بتوانند تجربه ی متفاوتی از زندگی شهری و مدرن خود داشته باشند ؛ همچنین با آشپزی محلی و انواع غذا های سنتی محله آشنا شده و از خوردن آن ها لذت ببرند. شما می توانید با رزرو قبلی این اقامت گاه ها ، مهمان استان همیشه سبز باشید و سفری بی نظیر با سبکی روستایی را تجربه کنید. حال آن که انواع تور های بوم گردی هم وجود دارند که می توانند شما را در این امر یاری دهند . سایت تعطیلات مارکت در امر پیدا و رزرواسیون این اقامت گاه ها و معرفی مکان های دیدنی شما را در طول سفرتان به این شهر زیبا یاری می کند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *