تهران, فرهنگ وهنر, فرهنگسراها

دنیای اعجاب، آموزش و سرگرمی در باغ کتاب تهران

دنیای اعجاب، آموزش و سرگرمی در باغ کتاب تهران

باغ کتاب در فضایی مهیج و برنامه ای هدفمند، در ارائه آموزش از طریق مطالعه گامی به جلو برمی دارد با گردشگری هر فرد در باغ کتاب نیل به شعار کشف کن، تجربه کن و یاد بگیر واقعیت می یابد.

باور کنید که در گردشگری از دنیای کتاب آنهم از بزرگترین کتابفروشی خاورمیانه، هیجانی ناشناخته وجود شما را در بر می گیرد. امروز قصد دیدار از باغ کتاب تهران را داریم که در محوطه ای با وسعت ۱۱۰هزار متر مربع واقع است. شاید از تصور این جاذبه شیرین کتابی، احساس سرگیجه نمایید.

همانطور که از دیدار این باغ، یقیناً دچار بهت همراه با خوشحالی خواهید شد. مجموعه ای زیبا، شیک و همراه با معماری مدرن با عرضه بیشتر از ۴۰۰۰۰۰ عنوان کتاب.

باغ‌ کتاب تهران ( Tehran Book Garden)

معماری فضای مدرن و زیبای این بنای پیشرفته، در سال ۱۳۸۶ توسط شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران آغاز و در سال ۱۳۹۶ آماده بهره برداری شد.

هدف از ساختن این سازه شیک فرهنگی، آموزشی، تفریحی، هنری و مکان فروشگاهی، اعتلا و محوریت همه جانبه کتاب است. دلفریبی و زیبایی بنا، آنقدر بود که بتواند دو جایزه معتبر در معماری را نصیب خود سازد. رتبه اول جایزه معمار در سال ۱۳۹۶ و رتبه دوم جایزه معماری در ۲۰۱۷ میلادی.

البته مجموعه گذشته از فضای سبز موجود در بام و فضای سبز واقع در محوطه، دارای یک دریاچه مصنوعی نیز می باشد. همچنین بدانید که باغ کتاب در ارتباط با کتابخانه ملی ایران، فرهنگستان علوم و زبان و ادبیات فارسی، باغ هنر و باغ موزه دفاع مقدس قرار دارد.

فضای مسقف این مجموعه شامل سه طبقه می باشد. چهار بلوک ویژه که هر یک کاربرد جداگانه ای دارند، در بخشهایی از این طبقات واقع شده اند.

بلوک A ( طبقه همکف): بخش بهارستان

این بلوک که بهارستان نامیده می شود، به گروه کودک و نوجوان اختصاص دارد. در صورتی که به همراه کودک و نوجوان خود به دیدار از باغ کتاب آمده اید، فرصت را غنیمت بشمارید. کتابهای خوب و مناسبی در این بخش وجود دارد که می توانید، برای فرزندانتان تهیه کنید.

حتی از فروشگاه اسباب بازی و لوازم التحریر نیز نسبت به خرید وسایل مورد نظر کودکتان اقدام نمایید. راستی در بلوک A مجسمه های جالب توجهی از قهرمانان کتابهای کودکان وجود دارد. بی شک کودکان و نوجوانان از ثبت عکس خود در کنار این مجسمه ها لذت می برند.

طبقه اول بلوک A

در طبقه اول بلوک A کودکان می توانند به کافه کودک سر بزنند و باشگاه نجوم را ببینند. همچنین در مورد کودکانی که علاقمند به رباتیک می باشند، به باشگاه رباتیک بروند. آنگاه از امکانات مخصوص این بخش استفاده کنند.

همچنین بهتر است در بلوک A طبقه اول، باشگاه رویداد های علمی را نیز ببینید. بخشی که با جذابیت و نوآوری، کودکان را با حوادث علمی آشنا می سازد.

بلوک B: بخش خیالستان باغ کتاب

بخش جذاب و تفریحی با وجود دو پیاده بر، بر راهروی طویلی که بلوک A و C را بهم می پیوندد. فضای محیط با وجود موسیقی دلنشین و تصاویر بر پرده های این راهرو، حالت جالب توجه و خیال انگیزی می یابد.

بلوکC : نگارستان باغ کتاب

پردیس سینمایی باغ کتاب در نگارستان و در طبقات همکف، زیر زمین، همچنین بام مجموعه واقع است. پردیس از ۱۱ سالن سینما و تئاتر متشکل است. در مقابل هر کدام از این سالنها یک فروشگاه آثار هنری نیز به عرضه و فروش لوازم خود مشغول می باشند. البته ورودی باغ کتاب تهران نیز، از همین بلوک است.

بلوک C: نگارستان طبقه اول

اگر کودکان شما در سنین ۶ تا ۱۳ سال هستند، بهتر است که آنها را به دیدار باغ علم کودک ببرید. قسمتی که به باغ علم ال جی نیز معروف است. در این بخش از چهار داستان مربوط به بدن انسان، خانه ها، شهرها و کره زمین به شیوه ای مملو از جذابیت روایت می کند. هدف از این کار آشنایی نوجوان با محیط اطراف است.

بلوک D: طبقه همکف، سروستان باغ کتاب

در این بخش فروشگاه کتاب برای نوجوانان و بزرگسالان قرار دارد. اتاق فرار بلوکD باغ، برای افراد بزرگتر از ده سال مناسب است.

طبقه اول بلوک D :

باغ علم نوجوان، اختصاص به گروه بالاتر از ۱۳ سال دارد. آسمان نما با گنبدی به رنگ زرد، طرفداران خاص خود را دارد. همچنین با وجود دستگاه شبیه ساز سسنا، در این باغ به آرزوی، رهایی از قید زمین و پرواز جامه عمل بپوشانید. البته مرکز رویدادهای علمی که انجام آزمایشات علمی را بر عهده دارد، نیز در این ناحیه واقع است.

آکادمی باغ کتاب: تولید محتوای باغ را بر عهده دارد و در زمینه های مختلف از قبیل رویداد ها، دوره های علمی و … به تولید محتوا می پردازد.

بام باغ کتاب

بخشی از بام باغ کتاب، به فضای سبز اختصاص دارد. بر بام باغ کتاب همچنین رستوران و کافه نیز وجود دارد.

رستورانها و کافه های باغ کتاب

پس از تفریحات لازم و انجام خرید های مورد نیاز، نوبت به خوراک و خوردن می رسد. در این زمینه رستوران بامی نو، کیوسک برگر، کافه ایزار، کافه کودک و کافه ویونا می تواند پاسخگوی شما باشد، همچنین مجموعه از امکانات نمازخانه، اتاق مادر و کودک، سالن بازی کودکان و … برخوردار است.

تهیه بلیط

ورود به مجموعه و بازدید از بسیاری از قسمت ها رایگان می باشد. اما برای ورود به قسمت باغ علم کودک و نوجوان، باید به تهیه بلیط مبادرت ورزید.

آدرس و تلفن

باغ کتاب تهران در شمال زمینهای عباس آباد و در کرانه جانبی بزرگراه حقانی واقع است.
تهران – بزرگراه شهید حقانی ( غرب به شرق) – بعد از ایستگاه مترو – بلوار کتابخانه ملی – ضلع غربی کتابخانه ملی
تلفن تماس: ۳ – ۹۶۰۴۵۷۰۰ ۰۲۱
ساعات کار شنبه تا چهار شنبه : از ۹ تا ۲۱
ساعات کار پنج شنبه و جمعه: از ۹ تا ۲۲

دسترسی به باغ کتاب

برای رسیدن به باغ کتاب کافی است که خود را با مترو به ایستگاه شهید حقانی یا به ایستگاه متروی شهید همت برسانید. هر دوی این ایستگاهها، در فاصله ای نه چندان دور از مجموعه باغ کتاب قرار دارند.

در ایستگاه مترو شهید حقانی حتی خودروهایی وجود دارند که به سادگی قادرند، شما را به باغ برسانند. البته اگر داوطلب پیاده روی باشید، مسیر کوتاهی حدود ده یا پانزده دقیقه، در فضای دلچسب باغ موزه دفاع مقدس راه بروید و از پیاده روی خود لذت ببرید تا سرانجام به باغ کتاب برسید.

سخن آخر:

آیا مایلید یک روز را با شادی، سرگرمی و لذت خرید کتابهای دلخواه سپری کنید؟

بنابراین دعوت سایت تعطیلات مارکت را در بازدید از باغ کتاب اجابت نموده و به خاطرات شیرین این گردشگری، رنگ ماندگاری ببخشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *