تهران, تهران گردی

بر فراز گنبد آسمان برج میلاد

برج میلاد

بر فراز گنبد آسمان برج میلاد

گنبد آسمان : برج میلاد یکی از مهمترین و مشهورترین جاذبه های گردشگری تهران است که علاوه بر مردم ایران، توریست های زیادی برای گشت و گذار به این برج می روند.

اما قسمت مهمی به نام گنبد آسمان برج میلاد وجود که در بالاترین نقطه برج میلاد قرار گرفته و از دیدن آن لذت خواهید برد. البته ناگفته نماند که افراد عادی اجازه ورود به دکل گنبد را نداشته و فقط خدمه های برج می توانند به آن راه پیدا کنند. به هر حال بازدید از این گنبد زیبا را از دست ندهید.

معماری گنبدآسمان برج میلاد

گنبدآسمان برج میلاد حدود ۱۳ متر ارتفاع دارد و جایگاه یکی از نمایشگاه های بزرگ آثار هنرمندان مطرح ایران است. گنبد آسمان برج میلاد در واقع اثر هنری دکتر رضا یحیایی بوده که تاریخ و تمدن ایران را در این گنبد به تصویر کشیده است.

ناگفته نماند که این طبقه نشانه هایی از پرچم مطهر ائمه را داشته و در مناسبت خاصی به مجموعه تعلق گرفته است. لازم است بدانید گنبد آسمان برج میلاد به شکلی بوده که دکل آنتن برج میلاد را به ارتفاع ۱۲۰ متری در خود جای داده است.

 

در این آنتن آسانسوری قرار دارد که مخصوص تکنیسین های برج میلاد ساخته شده و فقط آنها می توانند از این آسانسور برای تعمیرات یا تغییرات استفاده کنند. در نتیجه استفاده این آسانسور برای افراد متفرقه امکان پذیر نخواهد بود.

معماری و طراحی گنبد آسمان بر اساس چهار عنصر باد، خاک، آتش و آب ساخته شده و در آن از مفاهیمی نظیر زندگی، عشق، صلح، مرگ و مبارزه و عدالت به کار رفته است. بنابراین به محض ورود به گنبد آسمان برج میلاد با این دسته مفاهیم رو به رو می شوید و از آنها لذت خواهید برد.

لازم به تذکر است که برای ورود به این مجموعه آبی رنگ و زیبا باید حدود ۳۵ تومان بپردازید یا در برخی سایت های تخفیف خریداری کنید.

 

شماره تماس: 0218585

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *