جاذبه های تاریخی, فارس, گردشگری

تخت جمشید یا پرسپولیس از جاذبه های گردشگری شیراز

پاسارگاد از جاذبه های گردشگری شیراز

شهر افسانه ای تخت جمشید یا پرسپولیس، پایتخت داریوش اول می باشد و ۵۱۲ سال قبل از میلاد ساخته شده است. این دربار باشکوه، اقامتگاه تابستانی امپراطورهای هخامنشی و مرکز حکومت رسمی آنها بود.

از پرسپولیس در اسناد تاریخی خارجی زیاد نام برده نشده است ولی این مکان جایی بوده است که نمایندگان اقوام و امپراطوری های مختلف برای ادای احترام به پادشاه جمع میشدند. این مراسم احتمالا در هر بهار و زمان عید نوروز برگزار می شده است.

بنای_تاریخی_و_باشکوه_تخت_جمشید_یا_پرسپولیس

تخت جمشید اگر چه در زمان اسکندر مقدونی آتش گرفته (بنا به روایت تاریخ) و ویران شده است اما قسمتهایی از آن بازسازی شده و میتوان عظمت تخت جمشید را هنوز در آنجا دید. این مکان باستانی بی نظیر و از معروفترین جاذبه های تاریخی، از مجموعه ای از کاخ های الهام گرفته از کاخ های بین النهرین ساخته شده است.

 

تخت_جمشید_یا_پرسپولیس_از_زیباترین_جاذبه_های_گردشگری_شیراز

تخت جمشید یا پرسپولیس، اهمیت زیادی به عنوان مکان توریستی در ایران دارد و هر گردشگری را به سوی خود جذب میکند. در این مجموعه با بالا رفتن از ۱۱۰ پله دروازه ملل به کاخ آپادانا میرسیم که ۷۲ ستون دارد و گویا یک ساختمان ۶ طبقه است.

در ورودی این کاخ نقش هایی بر روی ستون تراشیده شده و تصاویری از ادای احترام نماینده های مختلف شهر ها را به پادشاه نشان میدهند. کاخ صد ستون. کاخ تچر. هیولای دوسر و …از جمله بناهای دیدنی این مجموعه است. برای بازدید از این سایت باید از شیراز به طرف مرودشت رفت. مرودشت تقریبا یک ساعت با شیراز فاصله دارد.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *