خراسان رضوی, سوغات و صنایع دستی, گردشگری

صنایع دستی و سوغات استان خراسان رضوی

صنایع دستی و سوغات استان خراسان رضوی

استان خراسان رضوی یکی از استان های شمال شرقی ایران است که زیباترین و برترین جاذبه های گردشگری ایران را در خود جای داده است.حرم مطهر امام رضا علیه السلام، معروف ترین جاذبه گردشگری استان خراسان رضوی شناخته می شود. هر ساله میلیون‌ها گردشگر و مسافر از سراسر ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس و برخی از کشورهای اروپایی برای گشت و گذار در این استان به این منطقه سفر می کنند. در ادامع مقاله سوغات استان خراسان رضوی با ما همراه باشید.

علاوه بر جاذبه های مذهبی و زیارتگاه‌ها، جاذبه های گردشگری طبیعی و سوغاتی ها نیز عامل جذب توریست و گردشگر به استان خراسان رضوی می باشند. بسیاری از مکان های دیدنی این استان جنبه تاریخی و فرهنگی دارند.

 

انواع صنایع دستی و سوغات خراسان رضوی

از گردشگری و مکان های دیدنی استان خراسان رضوی که بگذریم نوبت به سوغاتی های آن می رسد؛ انواع صنایع دستی و خوراکی های خوشمزه جزوه سوغات خراسان رضوی محسوب می شوند.

صنایع دستی گلیم بافی، شعربافی، جوراب بافی و انواع شال، پوستین دوزی، زیورآلات، صنایع دستی فیروزه و عقیق، فرش، نمدبافی، محصولات ابریشمی، صنایع دستی چوبی، گیوه بافی، محصولات سرامیکی، محصولات چرمی، انواع اسانس و عطر ،نمونه هایی از صنایع دستی مخصوص خراسان رضوی هستند.

 علاوه بر صنایع دستی، خوراکی های خوشمزه و مواد غذایی نظیر انواع ادویه جات، زعفران، نبات طعم دار، انواع میوه های خشک مانند زردآلو، قیسی و کشمش، معروف ترین سوغات خراسان رضوی هستند. برترین مرکز خرید شهر مشهد، بازار رضا می باشد که در مجاورت حرم مطهر امام رضا (ع) قرار دارد.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *