چهارمحال و بختیاری, سوغات و صنایع دستی, گردشگری

صنایع دستی و سوغات استان چهارمحال بختیاری

صنایع دستی و سوغات استان چهارمحال بختیاری

استان چهارمحال بختیاری یکی از استان های نیمه غربی ایران است که به داشتن کوهستان های زیبا و آبشارهای مرتفع شهرت دارد. بیشترین قسمت فلات مرکزی کوهستانی در این استان واقع شده است. این استان با استان های اصفهان، خوزستان، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد همسایه است. زیباترین و بی نظیرترین منظره های کوهستانی در ایران را می توانید در استان چهارمحال بختیاری تماشا کنید. در ادامه مقاله صنایع دستی و سوغات استان چهارمحال بختیاری با ما همراه باشید.

این منظره ها به ویژه در فصل زمستان که کوه ها پوشیده از برف هستند بسیار جذاب و رویایی است. علاوه بر جاذبه های گردشگری استان چهارمحال بختیاری، سوغاتی ها و صنایع دستی این منطقه زبانزد عام و خاص است. با ما همراه باشید تا شما را با زیبایی ها و دیدنی های این استان آشنا سازیم.

 

انواع سوغاتی و صنایع دستی چهارمحال بختیاری

متنوع ترین خوراکی ها را در سرزمین استان چهارمحال بختیاری در شهرستان ها و روستاهای مختلف می توانید بیابید. انواع نان و شیرینی محلی، حلوا و همچنین صنایع دستی مختلف به عنوان برترین سوغات چهارمحال بختیاری شناخته می شوند. مردمان این سرزمین از اقوام لر بختیاری هستند. صنایع دستی و سوغات این استان به سه بخش صنایع دستی روستایی، شهری و عشایری دسته بندی می شود. هر یک از این هنرها به تنهایی می تواند به عنوان سوغاتی محسوب شود.

یکی از معروف ترین خوراکی ها و سوغات استان چهارمحال بختیاری، گز بلداجی است. انواع گز بلداجی با طعم ویژه را می توانید از مغازه های این استان در شهرهای مختلف خریداری کنید. سایر خوراکی های این استان شامل پولکی، کشک، قارا، شکر پنیر، بادام، گردو، عسل و … می باشد.

صنایع دستی معروف که می توانید به عنوان سوغاتی از استان چهارمحال بختیاری خریداری کنید شامل انواع قالی، گلیم، گبه، نمدمالی، لباس های محلی، عروسک های دست ساز، گیوه دوزی، جاجیم و … می باشد. با یک سفر به این سرزمین می توانید از تمام جاذبه های گردشگری در این استان لذت ببرید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *