سوغات و صنایع دستی, گردشگری, یزد

سوغات و صنایع دستی استان یزد

سوغات و صنایع دستی استان یزد

خرید کردن در بازارهای سنتی و مراکز خرید مدرن نیز مورد علاقه تمام مسافران و گردشگران این منطقه قرار دارد. صنایع دستی و خوراکی های خوشمزه را می توانید در تمام شهرهای استان یزد به عنوان سوغاتی مخصوص خریداری کنید. در ادامه مقاله سوغات و صنایع دستی استان یزد با ما همراه باشید.

معرفی سوغات و صنایع دستی یزد

باقلوا : یکی از معروف ترین خوراکی ها که به عنوان سوغاتی می توانید آن را خریداری کنید، باقلوا است. این شیرینی محبوب با دستور پخت ویژه تهیه می شود. طعم و عطر باقلوای شهر یزد، شهرت بین المللی دارد.

قطاب: نوعی شیرینی ایرانی است. این شیرینی از معروف‌ترین شیرینی‌های سنتی شهرهای یزد است. یکی از لذیذترین، شناخته شده‌ترین و پرطرفدارترین شیرینی‌های یزدی قطاب است که از ارزش غذایی بالایی برخوردار است. بنا به شنیده‌ها و مستندات، پیشینه این شیرینی به اواخر دوره قاجار برمی گردد.

 

نان برنجی، لوز بادام و حاجی بادام، نمونه های دیگری از شیرینی های بسیار خوشمزه در استان یزد هستند که به عنوان سوغاتی می توانید آن ها را از شهرهای مختلف این استان تهیه کنید.

از شیرینی های استان یزد که بگذریم، سایر سوغاتی هایی که می توانید با سفر به این استان خریداری کنید شامل صنایع دستی و آثار هنری مردمان این سرزمین است. صنایع دستی نظیر زیلوبافی، ترمه دوزی، سفال و سرامیک و دارایی بافی، نمونه های برتر از سوغات استان یزد هستند. اگر به این استان سفر کردید حتماً چند خوراکی و صنایع دستی را نیز به همراه خود سوغاتی ببرید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *