اصفهان, سوغات و صنایع دستی, گردشگری

صنایع دستی و سوغات استان اصفهان

صنایع دستی و سوغات استان اصفهان

شهر اصفهان یکی از مقاصد گردشگری ایران است. این شهر از نظر گردشگران داخلی و توریست ها و گردشگران خارجی مورد توجه گرفته است. در ادامه مقاله صنایع دستی و سوغات استان اصفهان با ما همراه باشید.

سوغاتی محبوب استان اصفهان

یکی از لذت بخش ترین قسمت های سفر به اصفهان، خرید سوغاتی از مراکز خرید است. گردشگرانی که به این شهر سفر می کنند، تمایل دارند به بازارهای سنتی مراجعه کرده و یک سوغاتی خریداری کنند. معروف ترین سوغاتی شهر اصفهان، گز اصفهان است. گز اصفهان ساخته شده از دانه های گز گیاهی، مغز پسته و بادام به همراه شربت و سایر افزودنی ها در اصفهان تولید می شود. گز اصفهان را با طعم های مختلف می توانید در مراکز خرید تهیه کنید.

 

یکی دیگر از محبوب ترین سوغاتی های اصفهان، پولکی و نبات است. پیشنهاد می کنیم طعم متفاوت نبات در اصفهان را حتماً امتحان کنید. انواع نبات با طعم مختلف گیاهی نیز در این شهر تولید می شود. یکی دیگر از سوغاتی هایی که می توانید در اصفهان تهیه کنید، عسل محلی است. عسل گون و عسل طبیعی که از ارتفاعات خوانسار یا فریدون شهر تولید می شود، مرغوب ترین نوع عسل در شهر اصفهان است.

علاوه بر خوراکی های خوشمزه، صنایع دستی جذاب و زیبا را نیز می توانید به عنوان سوغاتی از بازار خریداری کنید. انواع ظروف قلم زنی، نقره کاری، ظروف میناکاری، خاتم کاری، نقاشی روی پارچه های قلمکار، جذاب ترین سوغاتی هایی هستند که در سفر به اصفهان می توانید آن را خریداری کنید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *