جاذبه های تاریخی, فارس, گردشگری

مسجد وکیل شیراز از زیباترین جاذبه گردشگری

مسجد وکیل شیراز از زیباترین جاذبه گردشگری

مسجد وکیل از مساجد تاریخی ایران و در غرب بازار وکیل واقع شده است. معماری حیرت انگیز و ستون های زیبای مسجد آن را جز جاذبه های گردشگری شیراز کرده است. در بازدید از آن، می توانید از آثار تاریخی نزدیک مسجد چون بازار وکیل و حمام وکیل هم دیدن کنید. مسجد از سال ۱۳۱۱ در لیست آثار ملی قرار گرفته است.

مسجد_وکیل

این مسجد در دوران پادشاهی کریم خان زند ساخته شده است. در واقع مسجد، بازار و حمام وکیل همگی با هم مجموعه وکیل را تشکیل می دهند. مسجد ۴۸ ستون زیبا دارد و با دقت و ظرافت طراحی شده اند. ستون ها علاوه بر سنگ کاری های باشکوه و تحسین برانگیز، سقف وسیع شبستان مسجد را هم نگه داشته است. مسجد نمونه ای از معماری های ایران کهن می باشد.

 

مسجد_وکیل_مکانی_متفاوت_با_دیگر_مساجد

مسجد وکیل شیراز برخلاف دیگر مساجد، گنبد خانه ندارد. و همچنین مناره ای در مسجد به چشم نمی خورد. نبود مناره و گنبد خانه و هر چیز مرتفع دیگری فضای صمیمی ای را ایجاد کرده است.

کریم خان زند در ساخت مسجد از تجملات زیادی استفاده نکرده است و همه جای شبستان به یک اندازه است. در واقع او می خواست فاصله و تفاوت خاصی را بین مردم ایجاد نکند و این نشانه تمایل نزدیکی کریم خان زند به توده مردم بوده است.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *