تهران, تهران گردی

پارک ساعی محلی برای گردش در تهران

پارک ساعی محلی برای گردش در تهران

پارک ساعی تهران محلی بسیار خوب برای تفریحات خانوادگی شما عزیزان است. اگر قصد تهرانگردی را دارید، برای آشنا شدن با پارک ساعی این مطلب را بخوانید.

این پارک در سال ۱۳۴۲ شروع به ساخته شدن شد. مساحت حدودی این مکان ۱۲ هکتار است. مجسمه های زیبایی در این پارک وجود دارد و جندین گونه درخت در پارک ساعی وجود دارد.

در محوطه زیبای این پارک با وجود مناظر سبز و طبیعی می توانید روز خوبی را داشته باشید. آبشار و برکه های مصنوعی متعددی نیز در آن موجود می باشد. در این پارک محل هایی سر بسته برای نگه داری از حیوانات نیز موجود است. انواع دستگاه های ورزشی، میزهای فوتبال دستی و غیره برای لذت بردن بیشتر شما در این پارک قرار داده شده است.

وسعت بوستان ساعی ۱۲۰٬۰۸۲ متر مربع و دارای شش ورودی است. در پی توسعه و تجهیز بوستان، بناهایی مانند جوی، برکه و زمین بازی درست شده‌اند و قسمتی از پارک نیز به باغ ژاپنی معروف است که پرندگان آبزی هم در آن قسمت نگه‌داری می‌شوند.

در قسمت حیات‌وحش پارک، حیوانات دیگری نیز نگه‌داری می‌شوند که از جملهٔ آن‌ها می‌توان به خرگوش، قوچ، غاز، قو، مرغابی، سنجاب، طوطی وحشی و طاووس اشاره نمود. پوشش گیاهی پارک نیز بسیار متنوع می‌باشد و از میان آن‌ها می‌توان به چنار، کاج تهران، سرو شیرازی، سرو نقره‌ای، سرو بادبزنی، سرو تبری، برگ‌بو، افرا، نارون، سدروس، ماگنولیا، یاس وحشی، ژنیگو، زالزالک، گردو و سیب اشاره کرد.

در طراحی این پارک تلاش شده که بیشتر حرکت‌های موجود، اسلیمی ‌باشند تا یک نوع اختلاف سطح به وجود بیاید و از پله تا حد ممکن استفاده نشود. سنگ‌های مورد استفاده در ساخت پله‌های این پارک از جاجرود تأمین شده‌است.

آدرس_پارک_ساعی:

خیابان ولی عصر- پایین تر از توانیر
شما می توانید به راحتی توسط مترو و یا خطوط بی آر تی به این پارک دسترسی پیدا کنید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *