جاذبه های تاریخی, فارس, گردشگری

آرامگاه حافظ از محبوب ترین جاذبه های گردشگری شیراز

آرامگاه حافظ از محبوب ترین جاذبه های گردشگری شیراز

آرامگاه حافظ از محبوب ترین جاذبه های گردشگری شیراز است. ایرانیان بر این باورند که هر خانه باید دو چیز داشته باشد: اول قرآن ، سپس مجموعه ای از آثار حافظ.

این شاعر ایرانی قرن هشتم بسیار مورد احترام است و تقریباً هر ایرانی میتواند یک بیت از این شاعر را نقل کند و آن را به هر موقعیت اجتماعی یا سیاسی که مضمون مشترک دارد ربط دهد. در خود آرامگاه همیشه آهنگی از اشعار حافظ با صدای استاد محمد رضا شجریان در حال نواختن است.

 

آرامگاه_حافظ

آرامگاه حافظ مقصد بسیار از گردشگران بین المللی است. سالها میلیونها بازدید کننده به حافظیه می آیند. حافظ در سنین میانسالی درگذشت و مقبره وی بعدها توسط کریم خان در اینجا قرار گرفت. مقبره مرمرین با یک آیه طولانی از این شاعر که بر رویش حکاکی شده است و در سال ۱۹۳۵ این سایت با یک غرفه هشت ضلعی تزیین شده است.

بنای_تاریخی_آرامگاه_حافظ

گنبد کاشی کاری شده آرامگاه حافظ توسط هشت تا ستون حمایت میشود. غروب، محبوب ترین زمان روز برای ایرانیان است تا در این باغ جمع شوند و احترام خود را به این شاعر ادا کنند. برخی آمده اند تا فال حافظ را بخوانند، فال حافظ یک آیین عامه پسند است که در آن یک صفحه از آثار حافظ به طور تصادفی باز می شود و آینده را در آن تفسیر می کند. از غروب تا شب این مکان زیبای گردشگری را بگردید و یک عکس در شب با آن ثبت کنید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *