اردبیل, گردشگری, مقاصد گردشگری

آشنایی با استان اردبیل

راهنمای سفر به شهر اردبیل و آشنایی با جاذبه های گردشگری آن

مقدمه ای در سفر به اردبیل

سفر به شهر اردبیل یک سفر فوق العاده هیجان انگیز می‌باشد. شهر اردبیل در فصول بهار و تابستان یک شهرستان بسیار خوش آب و هوا می باشد و اکثراً در تمامی روز های سال، گردشگران خود را دارد. جاذبه های گردشگری اردبیل از نظر تعدد، بسیار زیاد می باشند. در این مقاله، درباره سوغات اردبیل نیز صحبت خواهیم کرد. جالب است بدانید که اردبیل، یکی از شهرستان های کلان کشورمان ایران، در بخش شمال غربی واقع شده است.

شهر اردبیل کجاست؟

این استان، هم در قبل و هم در زمان بعد از اسلام، مرکز آذربایجان محسوب شده است. نام «اردبیل» یک نام کاملا پارسی می باشد و معنی «شهر مقدس» را می دهد. اردبیل یکی از قدیمی ترین مناطق ایران به حساب می آید که طبق شواهد دریافت شده، از حدود 5 هزار سال قدمت برخوردار است. در لوحه های گلی سومریان، این شهر را با نام «آرتا» یا نام «آراتتا» می شناختند. همچنین در طی تاریخ، شهر اردبیل را بام های مختلف دیگر نیز می شناختند که عبارتند از:

  • دارالملک
  • دارالارشاد
  • دارالامان
  • دارالعرفان
  • شهر مقدس آرتاویل

در زمان های متفاوت، این شهرستان مرکز ایالات آذربایجان بود و به دلیل بودن در مسیر جاده ابریشم، از یک رونق اقتصادی فوق العاده بالا و خوبی برخوردار است. این نکته نیز قابل ذکر است که پادشاهان ایرانی زیادی، شهر اردبیل را قرارگاه خود قرار می دادند که این امر نیز، بر معروفیت و حائز اهیمت بودن این شهر می افزود.

شهر اردبیل

یکی دیگر از دلایل شهرت شهر اردبیل این بوده که سر حلقه صفویه و همینطور شیخ صفی الدین اردبیلی از این شهرستان سرچشمه گرفت و در همین شهر نیز به خاک سپرده شد. وسعت شهرستان اردبیل 2557 کیلومتر مربع می باشد و همینطور، چهره عمومی این شهرستان تاثیرپذیر از ارتفاعات کوهستان های تالش، بزغوش و سبلان می باشد که این عامل های طبیعی، موجبات محصور شدن آن را فراهم می سازند.

مسیر حرکتی به شهر اردبیل از تهران

اگر شما قصد این را دارید که به شهر اردبیل سفر کنید، راه های زیادی پیش رو دارید. می توانید از راه های زمینی اقدام کنید، می توانید با ماشین شخصی، اتوبوس و یا قطار راهی این سفر شوید. در صورت راهی این سفر شدن، باید بدانید که مسیر تهران تا شهر اردبیل 590 کیلومتر برابر با حدودا 6 ساعت و 48 دقیقه می باشد. اگر شما به اندازه کافی زمان برای رفتن به این سفر ندارید و مشکلی نیز با هزینه هواپیما ندارید، می توانید از راه هوایی اقدام کنید.

البته باید گفت که برای سفر به شهر اردبیل، فعلاً از طریق قطار نمی شود اقدام کرد، بهره گیری از راه آهن برای سفر به اردبیل در یک آینده نزدیک امکان پذیر می شود.
*فاصله تا اردبیل از تهران با هواپیما: سفر هوایی به این شهرستان، بسیار سریع تر، راحت تر و البته پر هزینه تر از باقی روش ها می باشد که در طول 1 ساعت و 20 دقیقه، یک مسیر 397 کیلومتری را طی می کنید و به مقصد می رسید. برای سفر به این شهرستان با هواپیما، می بایست از فرودگاه مهرآباد اقدام نمایید.

جاذبه های گردشگری اردبیل

فصل مناسب برای سفر به شهر اردبیل

شهر اردبیل یک منطقه سردسیر می باشد. پس بهترین فصول جهت سفر به اردبیل، فصول گرم سال خواهد بود. کسانی که در این شهر اقامت دارند، از یک هوای بسیار خنک و دلپذیر لذت می برند. پیشنهاد ما به شما این است که در فصول گرم سال، به جای سفر به شهرهای شمالی شلوغ و همینطور با آب و هوای گرم و شرجی، سفر به شهرستان خوش آب و هوای اردبیل را انتخاب نمایید. دمای متوسط این شهر در گرم ترین زمان سال «از 10 مرداد تا 10 شهریور» 8/20 درجه سانتی گراد می باشد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *