کردستان, گردشگری, مقاصد گردشگری

آشنایی با استان کردستان

سفر به استان کردستان و آشنایی با جاذبه های گردشگری آن

در حقیقت استان کردستان یک بهشت برای دوست داران و علاقه مند به طبیعت گردی می باشد. سفر به کردستان، یک سفر بسیار رویایی است. جاذبه های گردشگری کردستان، فوق العاده چشم نواز هستند و همچنین این استان، جزو استان های توریست پذیر می باشد. سوغات کردستان، بسیار بی نظیر هستند که در ادامه درباره همه این موارد صحبت خواهیم کرد.

استان کردستان کجاست؟

این استان، یکی از استان های غربی ایران در همسایگی کشور عراق است. این استان دارای زیباترین جاذبه های گردشگری است و جزو مناطق کوهستانی ایران محسوب می شود. کردستان با استان های همدان، کرمانشاه، زنجان و آذربایجان غربی همسایه است. مرکز این استان، شهر سنندج است. شهر مرزی بانه به عنوان یک مرکز تجاری مورد توجه بسیاری مسافران قرار دارد.

سایر شهرهای استان کردستان عبارتند از سقز، بیجار، دیواندره، مریوان، کامیاران، قروه. تمام مناطق و اکوسیستم های طبیعی و بومی در این استان جزو جاذبه های گردشگری کرستان محسوب می شوند. گشت و گذار در این شهرها برای آنهایی که به طبیعت سنگی و کوهنوردی علاقه دارند، بسیار عالی است.

در استان کردستان، به جز کردها، اقلیت های ترکمن، کلدانی، ارمنی، آشوری و عرب هم مشغول به زندگی هستند. بیشتر مردم کردستان، مسلمان سنی مذهب می باشند. برای این قصد، از سال 1963 تا آخر جنگ ایران و عراق در سال 1988 چیزی حدود 4 هزار روستای کرد نشین را در این محدوده، ویران ساخت.

مسیر حرکتی به استان کردستان از تهران

برای عزیمت به کردستان، هم به صورت زمینی و هم به صورت هوایی می توانید اقدام نمایید. اگر قصد داشته باشید به صورت زمینی به این استان سفر کنید، باید بدانید که فاصله ی تهران تا سنندج (که مرکز استان کردستان است) چیزی حدود ۵۰۰ کیلومتر می باشد. این مسیر را با اتومبیل شخصی خود و همچنین با اتوبوس نیز می توانید طی کنید. اگر مشکلی با هزینه ندارید و همچنین یک سفر راحت و سریع می خواهید، پیشنهاد می شود از طریق هواپیما اقدام نمایید.

اگر شما می خواهید با اتومبیل شخصی خود راهی این سفر شوید، پیشنهاد می شود تا مسیر آزاد راه قزوین به سوی زنجان و همدان را انتخاب نمایید. به یک دو راهی خواهید رسید که شما را به دو شهر کرمانشاه و همدان خواهد رساند، شما مسیر کرمانشاه را انتخاب نمایید. بعد از گذر از کامیاران (اگر نمی خواهید برای بازگشت نیز همین مسیر را انتخاب کنید، حتما از مسیر کامیاران دیدن نمایید)، به سنندج خواهید رسید. طول مسیر تهران-سنندج 512 کیلومتر می باشد که حدودا 5 یا 6 ساعت طول خواهد کشید.

سفر به استان کردستان

بهترین زمان سفر

اگر شما در فصل زمستان علاقه به سفر دارید، زمان مناسب جهت عزیمت به استان کردستان از وسط های اردیبهشت تا اواسط مهر می باشد. همچنین سفر به کردستان در فروردین ماه و اردیبهشت ماه نیز برای کسانی مناسب خواهد بود که به طبیعت بارانی علاقه دارند. یک مژده هم برای اسکی بازان و طرفداران برف داریم؛ در فصل زمستان با خیالی راحت می توانید یک سفر عالی را به سمت استان کردستان تجربه نمایید.

 

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *