اصفهان, گردشگری, مقاصد گردشگری

آشنایی با استان اصفهان؛ سرزمینی تاریخی و اسرار آمیز

آشنایی با استان اصفهان؛ سرزمینی تاریخی و اسرار آمیز

جهت آشنایی با استان اصفهان ابتدا باید در مورد تاریخچه این استان اطلاعاتی ارائه دهیم. استان اصفهان به عنوان یکی از قدیمی‌ترین استان‌های ایران شناخته می‌شود. در دوره صفوی، شاه عباس اول، شهر اصفهان را به عنوان پایتخت فرمانروایی خود انتخاب کرد و آن را با پل‌ها، مساجد و ساختمان های بسیار زیبایی تزئین نمود. همچنین در دوره قاجار، استان اصفهان یکی از مراکز مهم صنعتی و تجاری ایران شناخته می‌شد. امروزه نیز استان اصفهان با داشتن آثار تاریخی و فرهنگی بسیار زیاد، یکی از از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایران است. برای آشنایی بیشتر با این استان زیبا، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

آشنایی با استان اصفهان؛ موقعیت جغرافیایی

برای آشنایی با استان اصفهان می‌بایست با موقعیت جغرافیایی آن نیز آشنا شویم. این استان به عنوان یکی از استان های مرکزی ایران شناخته می‌شود. جمعیت استان اصفهان، بیش از پنج میلیون نفر است و از لحاظ وسعت، رتبه ششم را در بین تمام استان های ایران دارد. استان اصفهان با استان‌هایی مانند استان مرکزی، استان یزد و استان لرستان همسایه است. این استان یکی از مهمترین مراکز صنعتی ایران است که در آن فلزاتی مانند طلا، مس و آهن تولید می‌شود. استان اصفهان دارای آب و هوای مناسبی برای تولید محصولات کشاورزی است. حدود 5 درصد از کل محصولات کشاورزی کشور، در این استان تولید می‌شود.

آشنایی با استان اصفهان؛ شرایط آب و هوایی

موقعیت آب و هوایی استان اصفهان به دلیل وسعت زیاد، بسیار متفاوت است. در شمال استان اصفهان آب و هوای مرطوب و خنکی حاکم است. این در حالی است که در جنوب این استان، آب و هوای گرم و خشکی را شاهد هستیم. به طور کلی می‌توان گفت استان اصفهان دارای زمستان هایی سرد و خشک و تابستان هایی گرم است. بهترین فصل برای بازدید از شهر و استان اصفهان فصل بهار و پاییز است. در این فصل‌ها آب هوای این استان بسیار معتدل و دلپذیر است.

آشنایی با استان اصفهان؛ تعطیلات مارکت

مهمترین جاذبه های گردشگری استان اصفهان

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، استان اصفهان یکی از اصلی ترین مراکز گردشگری ایران است. سالانه هزاران توریست از سراسر کشور و حتی کشورهای خارجی، از این استان دیدن می‌کنند. سی و سه پل، عمارت عالی قاپو، کاخ چهل ستون، مسجد جامع عباسی و پل خواجو تنها بخش کوچکی از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری شهر و استان اصفهان هستند.

در مورد سوغات استان اصفهان نیز باید گفت که گز اصفهان، محبوب‌ترین سوغاتی است که می‌توانید از این منطقه خریداری کنید. همچنین استان اصفهان یکی از بزرگترین مراکز تولید کننده پسته می‌باشد. پسته هایی که در این استان تولید می‌شوند، دارای کیفیتی بالا و طعمی بی نظیر هستند.

تعطیلات مارکت وب‌سایتی برای آشنایی با مراکز تفریحی و گردشگری

تعطیلات مارکت وب‌سایتی است که با شعار حال خوب زندگی، می‌تواند راهنمای خوبی برای گذراندن تعطیلات و اوقات فراغت شما باشد. شما می‌توانید با مراجعه به این وب‌سایت، با تمامی مکان های تاریخی و گردشگری استان اصفهان آشنا شوید. توصیه می‌کنیم قبل از اقدام به مسافرت به این استان، حتما از اطلاعات موجود در این وب‌سایت استفاده کنید.

در این مقاله سعی کردیم در مورد استان اصفهان و ویژگی های آن اطلاعاتی ارائه دهیم. چنانچه قصد گذراندن تعطیلات در استان اصفهان را دارید، مطالعه این مطلب برای شما بسیار مفید خواهد بود.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه