جاذبه های گردشگری, گردشگری

شناخت جاذبه گردشگری استان قشم نگین زیبای خلیج فارس

شناخت جاذبه گردشگری استان قشم نگین زیبای خلیج فارس

تجربه گشت و گذار و ثبت ساعاتی خاطره انگیز در سواحل بکر خلیج فارس به ویژه در استان قشم از آن دست رویدادهایی می باشد که تا سال ها در ذهن هر یک از ما ثبت خواهد شد. اگر شما به دنبال طبیعت گردی در سرزمینی زیبا و دست نخورده می باشید قشم می تواند بهترین انتخاب باشد. اگر هم خرید و بازارگردی در اوقات فراغت شما را به وجد می آورد باز هم قشم بهترین انتخاب است. قشم سرزمینی است با فرهنگ بومی خاص که بازدید از آن می تواند برای ما به یاد آورنده تنوع بالای فرهنگی جامعه ایرانی باشد.

سفر به قشم به شما این امکان را می دهد تا از بهترین جاذبه گردشگری استان قشم لذت ببرید. همچنین در عین حال با بخش کوچکی از فرهنگ متنوع مردم کشورمان نیز آشنا گردید. امروزه برای گردشگران در استان قشم شرایطی فراهم شده است تا آنها به راحتی بتوانند از امکان خرید و یا رزرو آنلاین خدمات رفاهی از محل سکونت خود بهره مند شوند. این امر به شما کمک می نماید تا در زمان سفر از برخی از نگرانی های جاری رها شوید و تجربه سفری برنامه ریزی شده را در ذهن خود ثبت کنید.

تنگه زیبا و مرموز چاهکوه بهترین جاذبه گردشگری استان قشم

قشم جزیره ای بزرگ در قلب خلیج فارس می باشد که در محل تنگه هرمز واقع شده است. موقعیت تاریخی و طبیعی قشم سبب شده است تا امروزه این جزیره را به عنوان یک ژئو پارک طبیعی در کشور معرفی نمایند. ژئو پارک ها مجموعه ای از پدیده های خاص فرهنگی، بومی، زمین شناسی، طبیعی و زیستی می باشند که از نظر علمی نیز دارای اهمیت هستند. تنگه چاهکوه که در بخش غربی سواحل شمالی جزیره قشم واقع شده است یکی از مهمترین آثار ثبت شده در ژئو پارک طبیعی قشم می باشد.

این اثر طبیعی در 70 کیلومتری شهر قشم و در روستای چاهوی شرقی واقع شده است. ظاهر خاص این تنگه و شکل قرارگیری صخره ها سبب شده است تا ما شاهد هنرنمایی طبیعت در این بخش از کشورمان باشیم. شکل کوه در این تنگه آنچنان صاف و صیقلی می باشد که گویی هنر موجودی ماورایی در آنها نقش بسته است. تنگه چاهکوه بهترین جاذبه گردشگری استان قشم به شمار می رود که بسیاری دوست دارند از آن دیدن کنند.

دره مرموز و رویایی ستارگان در جزیره قشم

معرفی مهمترین جاذبه گردشگری استان قشم که باید از آن دیدن نمود

همانگونه که می دانید قشم دارای مساحتی ده برابر استان کیش است. در این استان ما شاهد انواع آثار تاریخی، طبیعی و زمین شناسی می باشیم. بازدید از این آثار میتواند ذهن تشنه گردشگران را درخشان نماید و سبب توجه و تفکر عمیق آنها شود. دره ستارگان، تنگه چاهکوه، غار نمکدان، جنگل حرا و سد گوران تنها بخشی از جاذبه های طبیعی این استان می باشند.

دره مرموز و رویایی ستارگان در جزیره قشم

این دره زیبا یکی از بهترین جاذبه های گردشگری استان قشم می باشد که از آن داستان های فراوانی شنیده شده است. ساختار منحصر به فرد چینش کوه و صخره ها در این دره فضایی خاص و وهم آلود را برای بازدیدکنندگان پدید آورده است. مردم بومی قشم بر این باور هستند که دره ستارگان از برخورد ستاره ها با جزیره قشم ایجاد شده است و به همین دلیل این دره را با نام دره ستارگان معرفی می نمایند.

جنگل های زیبای حرا

شاید یکی از خاص ترین جنگل های دنیا، جنگل زیبای حرا در جزیره قشم باشد. رشد درختان این جنگل در آب های شور خلیج فارس سبب شده است تا جنگل حرا دارای زیبایی منحصر به فردی باشد. همچنین شما می توانید با حضور در این جنگل تجربه تماشای پرندگانی مانند فلامینگو و پلیکان را در محل زیست طبیعی شان را تجربه نمایید.

سخن آخر

ما در سایت تعطیلات مارکت تنها گوشه ای از جاذبه های طبیعی و تاریخی قشم را به شما عزیزان معرفی نمودیم. شما گردشگران گرامی می توانید با مراجعه به سایت های گردشگری معتبر داخلی از امکان خرید آنلاین بلیط هواپیما، کشتی و همچنین رزرو آنلاین هتل و رستوران های شناخته شده در این شهر بهره مند گردید.

جاذبه گردشگری استان قشم

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه