جاذبه های گردشگری, گردشگری

شناخت زیباترین جاذبه گردشگری استان تبریز برای سفر به این شهر

شناخت زیباترین جاذبه گردشگری استان تبریز

یکی از شهرهایی که شاهد بسیاری از اولین ها در ایران می باشد شهر بزرگ تبریز است. این شهر زیبا با وجود ظرفیت بالای گردشگری سالانه حجم بالایی از توریست های داخلی و خارجی را به سمت خود جذب می نماید. ابنیه تاریخی، جاذبه های طبیعی و شرایط خرید در بازارهای بزرگ این شهر می تواند ما را برای سفر به تبریز در ایام مختلف سال ترغیب نماید. تبریز مانند نگینی زیبا در بخش شمال غرب کشور ما است که دارای ظرفیت های مادی و معنوی فراوانی می باشد.

مردم مهربان تبریز در طول سال پذیرای حجم بالایی از گردشگران می باشند که به قصد گذراندن اوقات فراغت خود این شهر را انتخاب می نمایند. همچنین توسعه دانش و زیرساخت های پزشکی در استان تبریز سبب شده است تا حضور توریست های درمانی نیز در این شهر به صورت گسترده ای افزایش یابد. در نهایت گستردگی جاذبه گردشگری استان تبریز این شهر زیبا را به یکی از مهمترین استان های کشور ما تبدیل نموده است.

معرفی برخی از جاذبه های گردشگری استان تبریز

شهر تاریخی تبریز دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است. گردشگران می توانند با سفر به این استان زیبا از بازدید بازار تبریز، موزه قاجار، مجموعه تفریحی ائل گلی، خانه مشروطه، مسجد کبود، عمارت شهرداری تبریز، مقبره الشعرا، ارگ علیشاه، برج خلعت پوشان، برج آتش نشانی تبریز، خانه صرافلار، حمام نوبر، مسجد صاحب الامر تبریز و موزه عصر آهن و بسیاری جاذبه های گردشگری این شهر دیدار نمایند.

سایت تعطیلات مارکت

ائل گلی بهترین جاذبه گردشگری استان تبریز

ائل گلی یکی از زیبا ترین مناطق مفرح استان تبریز می باشد که حضور در آن می تواند گذراندن ساعات رویای را همراه عزیزانمان برای ما به ارمغان آورد. عمارت معروف کلاه فرنگی یکی از جاذبه های توریستی موجود در این محوطه تفریحی می باشد. این باغستان ایرانی دارای قدمت تاریخی طولانی به درازای دوره های آق قویونلو ها و صفوی ها می باشد و همین امر نیز بر ارزش تاریخی آن افزوده است. امروزه شرایط مناسبی برای توریست ها فراهم شده است تا از امکانات رفاهی مانند هتل، رستوران و کافی شاپ های احداث شده در این محوطه بهره مند گردند.

بازارگردی از دیگر جاذبه های توریستی مطرح در این شهر می باشد

بازار سنتی تبریز با ساختار خاص و سقف پوشیده می تواند مهمترین جاذبه گردشگری استان تبریز در نظر گرفته شود. راسته معروف فرش فروش ها از مهمترین بخش های این بازار سنتی است که حضور در آن به شما امکان خرید بهترین فرش بافته های ایرانی را خواهد داد. تیمچه مظفریه یکی از بخش های جذاب این بازار می باشد که باید تجربه تماشای آن را در پرونده ذهنی خود ثبت نمایید.

مسجد کبود بقایای ردپای تاریخ در شهر بزرگ تبریز می باشد

مسجد کبود تبریز بنایی تاریخی است که از دوره قراقویونلوها باقی مانده است. وجود کاشی کاری خاص این مسجد سبب شده است تا مسجد کبود در بین مساجد تاریخی کشور از جایگاه ویژه ای برخوردار باشد.

دژ نظامی ارگ علیشاه و جایگاه آن در تاریخ کشور

ارگ علیشاه یک بنای نظامی و باستانی می باشد که پایه های اولیه ساخت آن در قرن هشتم هجری بنا شده است. در ادامه در دوران صفویه بنای نهایی این ارگ تاریخی تکمیل گردیده است. این بنای نظامی در دورانی که کشور از سوی قوای شوری مورد یورش قرار می گرفته نقش حفاظتی مهمی را ایفا نموده است. همچنین ما شاهد جاذبه گردشگری استان تبریز در بخش های طبیعی نیز می باشیم. تله کابین و تفرجگاه عون بن علی، جنگل ارسباران، روستای زنوزق تبریز از دیگر جاذبه گردشگری استان تبریز می باشند.

جاذبه گردشگری استان تبریز

سخن آخر

ما در سایت تعطیلات مارکت بر آن هستیم تا شما عزیزان را با جاذبه گردشگری استان تبریز آشنا نماییم. شناخت طبیعت بکر این شهر می تواند بسیاری از ما را برای گذراندن تعطیلات به این استان بکشاند. شما می توانید با رزرو آنلاین هتل، رستوران و امکانات پزشکی در این استان از این امکانات بهره مند شوید. خرید آنلاین انواع محصولات تولید شده در این استان از دیگر امکانات ارائه شده در سایت تعطیلات مارکت برای شما مخاطبان گرامی می باشد.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه