جاذبه های گردشگری, گردشگری

معرفی جاذبه گردشگری استان اردبیل که باید دید

معرفی جاذبه گردشگری استان اردبیل که باید دید

اگر شما هم روزی شیرینی نقل های ناب اردبیل را حس کرده باشید بدون شک این شهر را هرگز از یاد نخواهید برد. اردبیل از شهرهای شمال غرب ایران می باشد. این شهر در ارتفاع 1500 متری از سطح دریا احداث شده است. ریشه نام شهر به زبان اوستایی بر می گردد. زمانی که اردبیل را در زبان فارسی امروزی ترجمه می نماییم به معنای شهر مقدس خواهیم رسید. قرار گیری شهر اردبیل در مسیر جاده ابریشم سبب شده است تا این شهر دارای تاریخی چند هزار ساله باشد.

اگر در مسیر رسیدن به شهر اردبیل ساعاتی را سپری نمایید با خیل عظیمی از کاروانسراهای قدیمی که در این مسیر احداث شده اند مواجه خواهید شد. برای شناخت جاذبه گردشگری استان اردبیل نیاز است تا ابتدا شما را قدری با این شهر و تاریخ آن آشنا کنیم. شناخت اردبیل و زیبایی های آن بدون شک سبب می شود تا شما برای گذراندن اوقات فراغت خود برنامه ای را برای سفر به این شهر تهیه نمایید.

جاذبه گردشگری استان اردبیل

کاروانسراهای قدیمی کلید رونق اقتصادی این شهر در گذشته بوده اند

همانگونه که به آن اشاره نمودیم شهر اردبیل در مسیر جاده ابریشم بنا شده است. قرارگیری این شهر در مسیر مبادلاتی جاده ابریشم سبب شده است تا اردبیل از نظر تاجران و مسافران زمان قدیم دارای امتیازهای فراوانی باشد. احداث تعداد زیادی کاروانسرا در مسیر این شهر خود نشان دهنده اهمیت شهر اردبیل در آن زمان ها می باشد. کاروانسرای سنگی صائین یکی از این کاروانسراها می باشد که در فاصله 15 کیلومتری شهر سراب احداث شده است. ملات استفاده شده برای ساخت این کاروانسرا از جنس سنگ است و همین امر نیز سبب خاص شدن این کاروانسرا گردیده است.

شهر یری شهری باستانی که مهمترین جاذبه گردشگری استان اردبیل است

اردبیل دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است. اما در این بین شهر یری یکی از خاص ترین آثار تاریخی موجود در شهر اردبیل می باشد. این شهر باستانی که در نزدیکی شهرستان مشکین شهر واقع شده است از نظر تاریخی دارای اهمیت بالایی است. یکی از عجایب این شهر باستانی آثار سنگی باقی مانده در آن می باشد که دارای هیبتی انسانی و فاقد دهان هستند. مجسمه های سنگی فاقد دهان در شهر یری خود به یکی از معماهای باستان شناسی در کشور ما تبدیل شده است. در نتیجه سالانه تعداد زیادی از علاقمندان برای مشاهده این آثار به یری سفر می کنند.

تپه نادری شکوه سلطنت نادر پادشاه را به رخ جهانیان می کشد

تپه نادری جاذبه گردشگری استان اردبیل می باشد که در زمان حکومت پهلوی به ثبت رسیده است. در برخی از منابع اینگونه بیان شده است که این تپه به دستور نادر شاه افشار و توسط سربازان او و با دست خالی احداث شده است. این تپه تاریخی در سه کیلومتری شهر باستانی اردبیل بنا گردیده و از آن بقایای تاریخی فراوانی کشف شده است.

جاذبه گردشگری استان اردبیل دریاچه شورابیل

دریاچه شورابیل یکی از جاذبه های طبیعی اردبیل می باشد که عمر طولانی تری نسبت به دریاچه ارومیه دارد. محل قرار گیری این دریاچه در داخل شهر اردبیل می باشد. به طور دقیق این دریاچه در خیابان دانشگاه این شهر واقع شده است. دریاچه شورابیل از نظر بصری چهره شهر اردبیل را بسیار زیبا و رویایی نموده است. در نهایت می توان اینگونه بیان کرد که اردبیل از جاذبه های گردشگری فراوانی مانند جنگل فندقلو، پیکر سنگی بابا داوود عنبران و تفرجگاه بولاغلار و بسیاری آثار طبیعی و تاریخی دیگر تشکیل شده است.

سایت تعطیلات مارکت

سخن آخر

ما با شناخت جاذبه های گردشگری استان اردبیل به اوج شکوه و زیبایی این شهر در گذر زمان پی خواهیم برد. سایت تعطیلات مارکت با معرفی این شهر به شما کمک می نماید تا برای گذراندن اوقات فراغت خود شهر اردبیل را فراموش نکنید. هنرمندان اردبیلی تلاش نموده اند تا با امکان خرید آنلاین محصولات خود شما را از این مواهب در هر کجای ایران بهره مند نمایند. به یاد داشته باشید سفر به استان اردبیل می تواند شما را با زیبایی های ایران بیش از گذشته آشنا کند.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه