تفریح, تفریحــــات آبی, تهران

از تفریحات خاص شما در تهران، غواصی اسکوبا

از تفریحات خاص شما در تهران، غواصی اسکوبا

از تفریحات خاص شما در تهران، غواصی اسکوبا

تفریحات خاص : هیجان فاکتور مهمی است که در بسیاری از تفریحات خود به دنبال آن هستیم. به خصوص اگر هدف در تفریحات ثروتمندان باشد. اصولا هر فعالیت، خارج از ساختار توانمندی های بشری می تواند همراه با هیجان بشود.

اینکه توانایی این فعالیت ها همراه با تمرین های مکرر و یا از روی استعداد ذاتی برخی از انسانها بدست آمده باشد و یا اینکه بشر بتواند با خلق ابزار هایی خاص، انسان ها را در انجام فعالیت هایی خارج از توانمندی هایشان یاری نماید، همگی می‌ توانند در بروز هیجاناتی لذت بخش تاثیرگذار باشند. یکی از این فعالیت های جذاب می تواند غواصی باشد. غواصی همواره از جمله تفریحات آبی خاص محسوب می شود.

همان طور که می دانیم هیچ انسانی توانایی زیستن در زیر آب را ندارد و در نهایت طاقتی که برای ماندن در زیر آب می تواند از خود نشان بدهد، شاید به سختی به چند دقیقه برسد. اما زمین که مکان زیستن انسان ها می باشد پر از آب است و حضور در اعماق این آب ها بنا به دلایل علمی، پژوهشی، اکتشافی، فنی و مهندسی، نظامی و حتی تفریحی به یک الزام در دنیای امروز تبدیل شده است. بشر توانمندی های خود را در اعماق آب همراه با تجهیزات بسیاری توسعه داده است.

غواصی یکی از قدیمی ترین و بهترین و در عین حال ساده ترین این تجهیزات به جهت حضور در اعماق آب های کم عمق می باشد. جاییکه می ‌تواند عرصه ی کاوش ها، مطالعات، منابع و حتی تفریحات خاص باشد.

غواصی اسکوبا برای تفریحات خاص یا کاوش در اعماق آب ها؟

غواصی از زمان پیدایش همواره در کانون توجه انسان ها بوده است. اینکه بتوانید فضای زیستی خود را رها کرده در اعماق آب ها، جاییکه به هیچ حالت نمی توان زنده ماند، سیر و سیاحتی داشته باشید، همیشه می تواند موضوعی جذاب به نظر آید. البته غواصی به روش‌ های متنوعی صورت می‌ گیرد. اما آن مدل از غواصی که بتواند ما را فارغ از هوای آزاد در سطح آب ها راهی اعماق آن کند، هیجان بالاتری خواهد داشت. غواصی اسکوبا همان مدل غواصی آشنایی است که بسیاری از ما به طریقی با آن آشنا هستیم.

مدلی از غواصی که همواره مورد توجه تفریحات ثروتمندان قرار دارد. اسکوبا مدلی از غواصی است که با کمک ابزار هایی خاص می تواند هوای مورد نیاز تنفس را تامین نماید و به این طریق سطح دسترسی انسان‌ ها را به اعماق بیشتری از آب فراهم خواهد آورد.

در یک تعریف جامع تر غواصی اسکوبا مدلی از غواصی است که امکان تنفس در زیر آب را فراهم می کند. خود کلمه اسکوبا SCUBA از اختصار جمله ی Self-Contained Underwater Breathing Apparatus که با ترجمه تحت اللفظی می ‌شود دستگاه خود کفایی تنفس در زیر آب، به وجود آمده است. در این غواصی، سیلندر هوایی همراه با تجهیزاتی خاص همراه با غواص راهی اعماق آب خواهد شد.

به این ترتیب سیلندر هوا در کنار تجهیزات جانبی می ‌تواند هوا با فشار مطلوب به جهت تنفس در اعماق آب را برای غواص فراهم نماید.

غواصی اسکوبا در تهران

متاسفانه شرایط کنونی کشور ایران به گونه ‌ای است که هر ورزش و یا فعالیتی که نیاز به استفاده از ابزار های خاص و تخصصی خواهد داشت، بسیار سخت و یا دور از دسترس خواهد شد.

غواصی نیز یکی از همین دست فعالیت های خاص ورزشی و یا تفریحی است. گران بودن تجهیزات، عدم دسترسی آسان به تجهیزات کلاس جهانی و نبود مکان های مناسب به جهت آموزش و یا اجرای تفریحی این فعالیت باعث شده است تا غواصی به تفریحی غریب در نزد اکثر مردم ایران تبدیل بشود.

این همه در کنار سودجویی برخی از مجریان برگزاری دوره های آموزشی و یا تفریحات خاص این فعالیت بسیار گران، وضعیت نه چندان مطلوبی را در این فعالیت در فضای شهر تهران و حتی ایران حاکم کرده است.

در بسیاری از مراکز آموزش غواصی شاهد عدم رعایت اصول درست آموزشی همراه با عدم برگزاری صحیح کلاس ها و حتی کاهش تعداد مراحل غواصی در دوره ها هستیم. علاوه بر این ماجرا ها آموزش غواصی در ایران از نبود ابزار های بروز و حتی سالم رنج می برد. از طرفی گران بودن برگزاری استاندارد دوره های آموزش غواصی باعث ظهور پدیده ای با نام آموزش ارزان غواصی در سطح شهر تهران شده است.

این گونه از کلاس های آموزشی و تفریحی با تفکر غواصی ارزان اصولا همراه با عدم رعایت الزامات حاکم بر غواصی خواهد بود که می تواند تبعات بسیار سنگینی داشته باشد. خوشبختانه در سطح شهر تهران آموزش اصولی همراه با تجهیزات مدرن امروزی پیدا می شود که در ادامه به برخی از آنها خواهیم پرداخت.

 

مجموعه غواصی دلفین طلایی

از جمله بهترین و معتبرترین مراکز آموزشی تا تفریحات خاص غواصی را می توانید در مجموعه ی دلفین طلایی داشته باشید.

این مجموعه که مرکز خدمات و پشتیبانی مدارس بین المللی غواصی- اس اس آی – در ایران است با مدیریت آقای مهندس سیامک درخشان مدرس سه ستاره کنفدراسیون جهانی فعالیت های زیر آب و مدرس مدارس بین المللی غواصی، با سابقه بیش از پانزده سال فعالیت در سطح شهر تهران به پرورش غواصان تا تجربه ی شیرین ساعاتی در زیر آب را برای تفریحات خاص شما فراهم می نماید.

همچنین این مجموعه با بهره گیری از مدرسین خانم می تواند در امر تفریحات خاص بانوان تهرانی نیز پیشگام باشد. شما می توانید از طریق شماره تماس ۰۹۱۲۴۹۰۳۲۰۵ و یا آدرس ایمیل info@dolphinir.com با مجموعه ی دلفین طلایی در ارتباط باشید.

مرکز غواصی مارینا

یک مرکز آموزش غواصی با ارائه ی گواهینامه ی بین المللی غواصی است که در سال ۱۳۸۹ تاسیس شده است. مرکز آموزش غواصی بین المللی مارینا دارای گواهینامه ی بین المللی غواصی PADI می باشد که می تواند نشان از اعتبار و تجربه در کنار سطح توانمندی های این مرکز در تکمیل تفریحات خاص شما باشد. آموزش غواصی از مبتدی تا پیشرفته در کنار غواصی تفریحی همراه با امکانات غواصی کودکان و بانوان از جمله خدمات این مرکز برای تفریحات خاص شما خواهد بود. مرکز غواصی مارینا در تهران در خیابان شریعتی، حد فاصل بلوار میرداماد قرار دارد.

مجموعه غواصی آپام

مجموعه غواصی آپام یک مرکز غواصی بین المللی می باشد که علاوه بر کسب مجوز های لازم در داخل کشور توانسته است گواهینامه های بین المللی را نیز دریافت نماید.

آپام زیر نظر موسسه های معتبر CMASوSSI فعالیت کرده و گواهینامه های لازم را صادر می نماید. این موسسه دوره های غواصی متفاوتی را برگزار می کند که می تواند برای تفریحات خاص شما جذاب به نظر بیاید. آپام علاوه بر دوره های غواصی عادی با هدف جذاب تفریحات خاص می تواند دوره های غواصی تکنیکال یا فنی را نیز برگزار نماید.

آدرس: مجموعه آپام در تهران فرمانیه، خیابان لواسانی غربی، مجموعه فرهنگی آفتاب، استخر غواصی آپام می باشد و همچنین شماره های تماس ۰۲۱۷۷۲۸۸۰۱۶ و ٠٩١٢٧٠٣١۴١٢ نیز راه ارتباطی شما با مجموعه خواهد بود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *