جاذبه های طبیعی, گردشگری, یزد

باغ دولت آباد یزد

باغ دولت آباد یزد

باغ دولت آباد یزد، یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری این شهر است؛ جایی در دل کویر، یک عمارت پادشاهی با معماری خیره کننده و طراحی چشم نواز در شهر یزد بنا نهاده شده است. معماری و پیشینه تاریخی این بنای زیبا به دوره افشاریه باز می گردد؛ اگر چه می توان نمادی از طراحی و معماری دوره زندیه را نیز در قسمت‌های مختلف باغ دولت آباد مشاهده کرد.

این مکان در دوران خود، متعلق به حاکم یزد به نام “محمد تقی خان بافقی” بوده است. در این مکان، مهمانی‌های اشرافی، جشن ها و مراسم مختلف برگزار می شده است.

باغ دولت آباد یزد

اگر به شهر یزد سفر کنید از باغ دولت آباد باید به عنوان یکی از معروف ترین جاهای دیدنی یزد، یاد کنید. در این عمارت پهناور، سه شاه نشین، حوضچه ها و تالارها، اندرونی ها، آبنمای زیبا و بسیاری قسمت‌های دیگر وجود دارد که حتماً باید آنها را از نزدیک تماشا کنید.

زیبایی ها و جاذبه های گردشگری باغ

زیبایی ها و جاذبه های گردشگری باغ دولت‌آباد، صرفاً به معماری این بنا محدود نمی‌شوند. درختچه ها و پوشش گیاهی و گل های رنگارنگ که در ورودی باغ وجود دارند، از فاصله های دور، خودنمایی می کنند. اگر در انتهای باغ دولت آباد، بایستید، نمای بادگیر هشت ضلعی را در کنار سایر زیبایی های این مکان مشاهده می کنید. اتاقک های باغ توسط شیشه های رنگارنگ، تزیین شده اند. این جاذبه گردشگری در محله چهار منار یزد واقع در خیابان شهید رجایی قرار دارد.

باغ دولت آباد یزد

اگر به شهر یزد سفر گردید، علاوه بر سایر جاهای دیدنی شهر، تماشای جاذبه گردشگری باغ دولت‌آباد را فراموش نکنید. بسیاری دیگر از جاذبه های گردشگری شهر نظیر میدان امیر چخماق نیز در نزدیکی باغ قرار گرفته است.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *