جاذبه های تاریخی, گردشگری, یزد

آتشکده ورهرام در شهر یزد

آتشکده ورهرام در شهر یزد

آتشکده ورهرام یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری در شهر یزد است. اگر می خواهید یکی از شگفتی های تاریخ را در کشور ایران تماشا از نزدیک تماشا کنید، پیشنهاد می کنیم یک سفر کوتاه به شهر یزد داشته باشید و از نمای یک آتشکده باستانی دیدن کنید. قدمت آتشکده ورهرام به حدود ۱۵۰۰ سال پیش باز می گردد. چیزی که باعث شگفتی همگان در مورد این اثر باستانی شده است، اینکه آتش داخل آتشکده، از هزاران سال پیش تاکنون، هنوز خاموش نشده است! همین عامل موجب شده گردشگران خارجی نیز به تماشای آتشکده ورهرام یزد علاقه مند شوند.

آتشکده ورهرام

نماد آتشکده

ساختمان آتشکده ورهرام یزد به عنوان یکی از زیباترین جاهای دیدنی شهر یزد، یک معماری ساده اما زیبا دارد. در محوطه آتشکده، درختان سرسبز کاشته شده و در مقابل عمارت اصلی، یک حوض بزرگ قرار گرفته است. این آتشکده نمادی از آیین زرتشت را به نمایش می گذارد؛ افرادی در این بنا از آتش ۱۵۰۰ ساله محافظت می کنند. تماشای آیین و مراسم مراقبت از آتش در آتشکده ورهرام، بسیار لذت بخش و هیجان انگیز است.

آتشکده ورهرام

آتشکده ورهرام یزد در خیابان آیت الله کاشانی شهر یزد قرار دارد. در دو نوبت صبح و بعد از ظهر می توانید با تهیه بلیط ورودی از داخل آتشکده دیدن کنید. پیشنهاد ما به شما این است که حتماً هنگام بازدید از این بنای تاریخی، از آیین و مراسم ویژه در داخل آن نیز اطلاعاتی به دست آورید و همچنین از تاریخچه آن نیز آگاه شوید. در حال حاضر، تمام گردشگرانی که به شهر یزد سفر می کنند از این آتشکده دیدن می نمایند.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *