سوغات و صنایع دستی, گردشگری, مرکزی

صنایع دستی و سوغات استان مرکزی

صنایع دستی و سوغات استان مرکزی

استان مرکزی یکی از استان های بخش مرکزی کشور ایران است که با استان های تهران، همدان، اصفهان و لرستان، همسایه می باشد. جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی زیادی در تمام شهرهای استان مرکزی وجود دارند؛ مکان های دیدنی در شهرستان محلات، تفرش، ساوه، آشتیان و …، همگی هر ساله هزاران مسافر و گردشگر را به این منطقه جذب می کنند. در ادامه مقاله صنایع دستی و سوغات استان مرکزی با ما همراه باشید.

آثار تاریخی و باستانی، محله های قدیمی، جاذبه های طبیعی و …، با قدمتی مربوط به دوران قاجاریه و قبل تر از آن، در استان اراک خودنمایی می کنند. در این مطلب با جاذبه های گردشگری و سوغات استان مرکزی آشنا می شویم.

انواع سوغاتی و صنایع دستی مرکزی

حتماً تا کنون بارها و بارها نامی از انار ساوه شنیده اید! انار ساوه یکی از معروف ترین سوغات استان مرکزی است. علاوه بر انار، سایر محصولات باغی و خوراکی های خوشمزه را می توانید در سفر به این استان خریداری کنید. باغات زیادی در شهرهای مختلف شهر اراک و سایر شهرهای استان مرکزی وجود دارند که برای کشت محصولات کشاورزی مرغوب، مناسب هستند. یکی از این محصولات باغی، انواع گردو است. سایر سوغاتی های مخصوص این استان به صورت زیر معرفی می شوند:

 

نان فطیر – گوشفیل – انگور و کشمش – جوز قند – حلوا ارده – صنایع دستی مانند فرش و قالی – گیوه بافی – انواع گل و گیاهان زینتی – حلوا ارده – ترخینه – لبنیات – بادام – شیره انگور – باسلوق – عسل – زعفران – ارده – پسته – رب انار – شیرینی ساوه – سنجد – حلوا شکری – گلیم بافی – جاجیم – هنرهای چوبی مانند منبت، معرق، پیکرتراشی – چرم – رنگرزی – مشبک کاری – سازهای سنتی – خراطی – قلمزنی – سوزن دوزی – لباس های محلی – سفال گری – مجسمه سازی – عروسک های تزئینی – سنگ های قیمتی و زینتی – بامبوبافی – مسگری – فرض ساروق و … .

برای خرید سوغات استان مرکزی، کافیست به یکی از شهرهای این استان سفر کنید و انواع این خوراکی ها و صنایع دستی را به ویژه در بازارهای سنتی و محلی خریداری نمایید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *