جاذبه های تاریخی, گردشگری, یزد

خانه آقازاده یزد، یک بنای باستانی با معماری متفاوت

خانه آقازاده یزد، یک بنای باستانی با معماری متفاوت

خانه آقازاده در شهر یزد در شهرستان ابرکوه، یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری یزد محسوب می شود. این خانه تاریخی از نظر معماری، یک شاهکار بزرگ در تمام جهان شناخته می‌ شود؛ چرا که دارای بادگیرهای دو طبقه است و زمانی که به داخل ساختمان می روید مجموعه ای از کنده کاری، گچ کاری ها و آینه کاری های زیبا را با شیشه های رنگی در قسمت درب ورودی و پنجره ها مشاهده می کنید. معماری خانه آقازاده یزد به طور کامل از خشت و گل ساخته شده است و این، خود، از شاهکارهای این بنا است که به مرور زمان این خانه همچنان پا بر جا مانده است.

خانه آقازاده یزد

در عمارت خانه آقازاده، بادگیرهای بلند به ارتفاع ۱۸ متر را مشاهده می کنید. نحوه ساخت بادگیرها کمک می کند هوای تهویه شده به داخل ساختمان جریان پیدا کند. قدمت تاریخی این عمارت به حدود ۴۰۰ سال پیش باز می‌گردد و یکی از جاهای دیدنی یزد برای گردشگران و مسافران است.

خانه آقازاده یزد

سازه منحصر به فرد

اگر برای تماشای عمارت خانه‌آقازاده یزد به شهرستان ابرکوه سفر کنید، می توانید از یک درخت سرو ۴۵۰۰ ساله که در تمام ایران شهرت دارد، نیز دیدن کنید. در فاصله نزدیک خانه آقازاده، 5 خانه قدیمی دیگر وجود دارد که هر کدام در نوع خود، بی نظیرند. این مجموعه گردشگری در یک بافت تاریخی قرار گرفته و نمادی از یک سازه منحصر به فرد، ساخته دست بشر است.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *