جاذبه های طبیعی, گردشگری, یزد

کویر سیاه کوه یزد؛ منطقه خشک اسرارآمیز

کویر سیاه کوه یزد؛ منطقه خشک اسرارآمیز

کویر سیاه کوه یزد، یکی از زیباترین جاهای دیدنی این منطقه، جایی در مرکز کویری ایران است. آنچه از طبیعت این کویر زیبا تماشا می کنید، یک اکوسیستم گرم و خشک است که در نوع خود، منحصر به فرد و بی نظیر می باشد. تپه های ماسه ای و سرزمینی که سراسر، از شن های کویری پوشیده شده است، همه از ویژگی‌های برجسته کویر سیاه کوه یزد هستند. این کویر زیبا در شمال شهر اردکان یزد قرار گرفته است. افرادی که به گردش و تفریح در دل کویر و هیجان های خاص علاقمند هستند، این منطقه از اردکان را برای سفر خود انتخاب می‌کنند.

کویر سیاه کوه یزد

آنچه موجب رمز و رازهایی در کویر سیاه کوه یزد شده است در حقیقت نوع اکوسیستمی است که در این منطقه وجود دارد. در این کویر، هیچ گونه پوشش گیاهی و زیستگاهی برای جانوران مشاهده نمی کنید. تقریباً تمام زمین های کویر سیاه کوه، یک نمک زار پهناور محسوب می‌شود.

در مناطقی که اندکی شوری زمین کمتر باشد، می توانید گیاهان مخصوص به مناطق گرم و خشک، نظیر گون یا خارشتر را مشاهده کنید. برخی از گونه ‌های نادر جانوری نظیر مارها یا خزندگان کویری نظیر سمندر یا بزمجه به سختی می توانند در این سرزمین زندگی کنند.

کویر سیاه کوه یزد

شرایط آب و هوایی این منطقه

اگر به تماشای منظره کویر سیاه کوه یزد علاقه دارید، حتماً قبل از سفر به اردکان یزد، اطلاعات کافی درباره شرایط آب و هوایی این منطقه داشته باشید. به دلیل کویری بودن این ناحیه، اختلاف دمای شب و روز بسیار زیاد است و البته شرایط در فصل سرما و فصل گرما با یکدیگر تفاوت زیادی دارد.

بهتر است در فصل پاییز و زمستان از این کویر دیدن کنید. برای کویرگردی در کویر سیاه کوه یزد، تمام تجهیزات شخصی و ایمنی را به همراه داشته باشید. حتماً از خدمات تور کویرگردی استفاده کنید تا دچار مشکل نشوید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *