جاذبه های طبیعی, خراسان رضوی, گردشگری

دریاچه چشمه سبز یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری استان خراسان رضوی

دریاچه چشمه سبز یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری استان خراسان رضوی

گلمكان یکی از روستاهای بزرگ استان خراسان رضوی در منطقه گلبهار، شهرستان چناران است که دارای جاذبه های گردشگری طبیعی بیشماری است. یکی از بهترین جاذبه های گردشگری استان خراسان رضوی که در فاصله 20 کیلومتری از این روستا واقع شده، دریاچه چشمه سبز می باشد. فاصله دریاچه چشمه سبز از شهر مشهد در حدود 50 کیلومتر است و بسیاری از گردشگرانی که از مشهد بازدید می کنند، یک روز از سفر خود را به دیدن این جاذبه طبیعی بی نظیر اختصاص می دهند.

این جاذبه همچنین با نامهای چشمه سبز گلمکان و چشمه سبز چناران نیز در بین مردم محلی و گردشگران شناخته می شود. دریاچه چشمه سبز از دیدنیهای استان خراسان رضوی است واقع در یکی از مرتفع ترین نقاط رشته کوه‌ بینالود می باشد و با سفر به این منطقه می توانید به تماشای مناظر بسیار زیبا و روح نوازی بنشینید و در آرامش عمیقی فرو روید.

درباره دریاچه چشمه سبز

به دلیل نزدیک بودن منطقه دریاچه چشمه سبز به شهر مشهد، این دریاچه یکی از جاذبه های گردشگری مشهد نیز به شمار می رود و توصیه می کنیم در سفر بعدی خود به این شهر حتما در یک نیمروز به این منطقه کوهستانی بروید و این دریاچه زیبا را از نزدیک ببینید. این دریاچه بسیار زیبا که 15 هکتار است در ارتفاع ۲۵۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و آب آن برای مصارف کشاورزی و باغداری این منطقه مورد استفاده قرار می گیرد.

نام دریاچه چشمه سبز در شاهنامه فردوسی با عنوان “چشمه سو” چندین با آمده و این جاذبه طبیعی از قدمت طولانی برخوردار است و برای مردم این منطقه بسیار مقدس می باشد. علاوه بر شاهنامه، نام این دریاچه در بسیاری از کتابهای تاریخی دیگر نیز آمده است. بادام کوهی، خارشتر، زیره، کاسنی و بابونه از جمله پوششهای گیاهی این منطقه هستند و با سفر به آن می توانید حیواناتی از قبیل بز کوهی، آهو، گراز، عقاب و کبک را مشاهده نمایید.

دریاچه زیبای چشمه سبز

دسترسی به دریاچه چشمه سبز

برای رسیدن به روستا گلمکان و دریاچه چشمه سبز باید وارد جاده مشهد تهران شوید و از آنجا مسیرتان را به سمت قوچان تغییر دهید، پس از 50 کیلومتر به این روستا می رسید و برای رسیدن به دریاچه باید ۲۰ کیلومتر دیگر را در یک مسیر کوهستانی ناهموار بپیمایید. بسیاری از گردشگران بیشتر مسیر را پیاده می روند و از مناظر مسیر رسیدن به دریاچه لذت می برند.

https://en.wikipedia.org/wiki/Golmakan,_Razavi_Khorasan

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *