جاذبه های طبیعی, خراسان رضوی, گردشگری

هفت حوض مشهد یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری استان خراسان رضوی

هفت حوض مشهد یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری استان خراسان رضوی

هفت حوض یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری مشهد است که در قلب کوههای خلج واقع شده است. این جاذبه طبیعی در فاصله 7 کیلومتری از شهر مشهد قرار دارد و با سفر به مشهد می توانید یک روز را به بازدید از آن اختصاص دهید. این منطقه شامل 7 حوضچه طبیعی است و به همین دلیل به هفت حوض معروف شده است. وسعت برخی از این حوضچه ها به اندازه یک استخر کوچک است و آبی که از میان این حوضچه ها می گذرد، به یک برکه بزرگتر می ریزد و سپس به راه خود ادامه می دهد.

درباره هفت حوض

وسعت پارک طبیعی هفت حوض مشهد که یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری استان خراسان رضوی است، در حدود ۵۷۰ هکتار می باشد و اگر به دنبال مکانی بکر با طبیعتی بی بدیل هستید، توصیه می کنیم بازدید از این جاذبه طبیعی زیبا را از دست ندهید. یکی از بهترین زمانها برای بازدید از این پارک طبیعی، فصل بهار است. مشاهده شکوفه های گلهای شقایق و سکوت و آرامشی وصف ناپذیری که در این منطقه حاکم است، هر بیننده ای را مدهوش می کند.

هفت حوض که از جمله بهترین دیدنیهای استان خراسان رضوی به شمار می رود، قدمتی بیش از هزاران سال دارد و آب از هزاران سال پیش تاکنون در این حوضچه های زیبا در جریان است. همین جریان آب طی سالیان دراز باعث به وجود آمدن حوضچه های مختلف و در نهایت تبدیل شدن آن به هفت حوض شده است. جالب است بدانید این حوضچه ها در اثر فرسایش شیمیایی خاک آهکی این منطقه توسط باران های اسیدی ایجاد شده اند و در نتیجه این فرسایش، امروز شاهد یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی ایران در این منطقه هستیم.

پارک طبیعی هفت حوض

دسترسی به هفت حوض مشهد

همانطور که گفتیم هفت حوض در میان کوه های خلج قرار دارد و برای رسیدن به این منطقه باید از مشهد به سمت این کوهها بروید. بعد از اینکه از مشهد خارج شدید باید به دنبال مکانی به نام شهرک سیدی باشید که از آنجا بتوانید وارد جاده خلج شوید. پس از حدود 3 کیلومتر رانندگی در جاده خلج و پس رسیدن به دو راهی باید به سمت چپ بپیچید و پس از آن به راحتی می توانید وارد این پارک طبیعی شوید. البته برای مشاهده حوضچه ها در حدود ۲ کیلومتر پیاده روی پیش رو دارید. توصیه می کنیم صبح زود از مشهد حرکت کنید تا بتوانید زیبایی این منطقه را بهترین شکل ممکن ببینید.

http://rezvantech.com/web/en/tour/attraction-single/67

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *