جاذبه های تاریخی, گردشگری, یزد

روستای فهرج یزد، یک دهستان زیبا برای گردش

روستای فهرج یزد، یک دهستان زیبا برای گردش

روستای فهرج یزد یکی از جاذبه های گردشگری یزد در فاصله ۳۰ کیلومتری از شهر در مسیر شهر بافق می باشد. این دهستان زیبا، جایی در میان کویر قرار دارد و از نظر بافت تاریخی و معماری خانه های قدیمی، قدمت تاریخی بسیار ارزشمندی دارد. پیشینه تاریخی تمام قسمت های روستای فهرج یزد در حقیقت به دوران قبل از اسلام باز می‌گردد. تمام بناهای تاریخی و آثار باستانی نظیر قلعه های تاریخی، آب انبار قدیمی و سایر جاهای دیدنی یزد در کنار زیبایی ها و جذابیت های روستای فهرج در شهر یزد، مسافران و گردشگران زیادی را به این منطقه جذب می‌ کنند.

روستای فهرج یزد

هر آنچه از بناهای تاریخی و باستانی دوران قبل از اسلام می شناسید، نمونه‌ای از آن را می توانید در روستای فهرج یزد تماشا کنید. خانه هایی که از خشت و گل ساخته شده اند و یک مسجد جامع در مرکز روستا، زیبایی این جاذبه گردشگری را دوچندان کرده است. اگر به شهر یزد سفر کردید، حتماً یک روز کامل را برای تماشای تمام قسمت های این روستای تاریخی اختصاص دهید.

معماری مسجد جامع

معماری مسجد جامع در روستای فهرج یزد در نوع خود بی نظیر است. زیبایی این بنا بدون اینکه هیچ آثار تزیینات یا کاشی کاری در قسمت های مختلف آن وجود داشته باشد، موجب شهرت این بنا شده است. این مسجد در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

روستای فهرج یزد

در داخل روستای فهرج، قلعه ای باستانی را مشاهده می‌کنید که قدمت آن به قرن حدود ۱۰ و ۱۱ باز می گردد. در این روستا می توانید منظره یک آب انبار قدیمی را از نزدیک تماشا کنید.

روستای فهرج یزد یک تفریح گاه کویری در این شهر محسوب می شود. برای تماشای منظره های زیبا از کویر و آثار تاریخی حتماً بازدید از این روستا را در برنامه گردشگری خود قرار دهید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *