جاذبه های طبیعی, گردشگری, هرمزگان

روستای کهتویه ماسوله ی جنوب ایران در هرمزگان

روستای کهتویه ماسوله ی جنوب ایران در هرمزگان

روستای کهتویه یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری استان هرمزگان است که در فاصله 35 کیلومتری از بستک قرار دارد و به ماسوله هرمزگان مشهور است. معماری روستای کهتویه با سایر روستاهای این منطقه متفاوت است و مانند روستای زیبای ماسوله گیلان، از معماری پلکانی برخوردار است که زیبایی این روستا را چندین برابر کرده است. این روستای زیبا در تمام مواقع سال میزبان گردشگران داخلی و خارجی است و از بهترین جاذبه های دیدنی استان هرمزگان به شمار می رود.

تاریخچه روستای کهتویه

روستای کهتویه یکی از آثار و جاذبه های تاریخی استان هرمزگان است و بنابر اطلاعات استخراج شده از کتاب های تاریخی، این روستا متعلق به 4 قرن پیش است و مردم روستاها و آبادی های اطراف در شکل گیری آن نقش بسزایی داشته اند و شغل مردم روستا کشاورزی و دامداری بوده است.

جالب است بدانید مستندات دیگری وجود دارد که نشان می دهد، بشر از 2 هزار سال پیش در این روستای زیبا زندگی می کرده و همین باعث شده تا این روستا از نظر تاریخی اهمیت فراوانی داشته باشد. این روستای زیبا و باستانی مکان بسیار مناسبی برای افراد علاقه مند به تاریخ و باستان شناسی است.

روستای تاریخی کهتویه

بهترین زمان بازدید

از آنجایی که روستای کهتویه واقع در استان هرمزگان است، طبیعتا از آب و هوای گرم و شرجی برخوردار است و در صورتی که با گرما مشکل دارید، توصیه می کنیم در فصول سرد سال به این منطقه سفر کنید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *