جاذبه های تاریخی, گردشگری, هرمزگان

معرفی قلعه کمیز در استان هرمزگان

معرفی قلعه کمیز در استان هرمزگان

قلعه کمیز یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری استان هرمزگان است که در بخش مرکزی شهرستان رودان و در 12 کیلومتری شرق این شهرستان قرار دارد. نام دیگر این شهرستان، دِهبارز است که در حال حاضر بیش از 10 هزار نفر جمعیت دارد و به دلیل قرار داشتن قلعه کمیز، گردشگران زیادی به این منطقه جذب می شوند. شما نیز با سفر به استان هرمزگان می توانید از این قلعه بی نظیر دیدن کنید.

درباره قلعه کمیز

قلعه کمیز که از مهمترین جاذبه های دیدنی استان هرمزگان است، نماد ایستادگی و شهامت مردم این منطقه است و روزانه صدها توریست داخلی و خارجی از آن دیدن می کنند. متاسفانه این قلعه تاریخی با وجود اینکه در آثار ملی ایران ثبت شده است، مانند بسیاری از آثار دیگر کشور، در معرض ویرانی قرار دارد و اگر سازمان میراث فرهنگی، چاره ای برای آن نیندیشد، در آینده ای نه چندان دور، ویرانه ای بیش از آن باقی نخواهد ماند.

قلعه تاریخی کمیز

تاریخچه قلعه کمیز

قلعه کمیز متعلق به دوران صفویه و قاجاریه است و در طول دوران، شاهد نبردهای بسیاری بوده است. در زمان بازدید از این قلعه و مناطق اطراف آن می توانید خانه های سنگی و قبرهای قدیمی، با نوشته هایی از خط میخی را مشاهده نمایید که از نظر تاریخی اهمیت بسیار زیادی دارند. این قلعه زیبا و دیدنی، 18 هکتار است و برای رسیدن به آن باید از تپه صخره ای بالا بروید. در سال 1390 در این روستا یک طوفان بسیار شدید روی داد که آسیب بسیار زیادی به قلعه وارد کرد ولی به سرعت مورد بازسازی قرار گرفت.

اگر به استان هرمزگان سفر کردید، توصیه میکنیم یک روز از سفر خود را به بازدید از این قلعه زیبا اختصاص دهید.

https://en.wikipedia.org/wiki/Rudan_County
https://en.wikipedia.org/wiki/Rudan
https://www.itto.org/iran/city/Rudan-City/

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *