سوغات و صنایع دستی, گردشگری

سوغات و صنایع دستی شهر تبریز؛ نگاهی به هنر و زندگی این شهر

سوغات و صنایع دستی شهر تبریز؛ نگاهی به هنر و زندگی این شهر

سوغات و صنایع دستی شهر تبریز از محبوبیت زیادی برخوردار است. این شهر با بهره گیری از منابع طبیعی و معدنی فراوان، به عنوان یکی از مهمترین مراکز تولید صنایع دستی در کشور شناخته می‌شود. از جمله هنرهایی که مردم شهر تبریز از آن برخوردارند، قالی بافی، گلیم بافی، قلاب بافی و مینا کاری است. تمامی سوغات و صنایع دستی این شهر به دلیل کیفیت و زیبایی منحصر بفرد، در سطح کشور و حتی جهان شناخته شده هستند.

توصیه می‌کنیم هنگام سفر به شهر بزرگ تبریز، از بازارهای صنایع دستی این شهر نیز بازدید کنید. به طور کلی باید گفت سوغات و صنایع دستی یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شود. اگر قصد سفر به شهر تبریز را دارید، این مقاله راهنمای خوبی برای خرید سوغات و صنایع دستی از این شهر است.

معرفی سوغات و صنایع دستی شهر تبریز

در ادامه به صورت مفصل سوغات شهر تبریز را به شما معرفی می‌کنیم و در مورد این محصولات اطلاعاتی ارائه خواهیم داد.

قالی و فرش

فرش دستباف یکی از سوغات و صنایع دستی شهر تبریز است. در واقع تبریز به عنوان مرکز عرضه فرش دستباف در ایران، شناسایی می‌شود. قالی های دستباف تبریز با طرح ها و رنگ های متنوع، کیفیت بالا و طول عمر طولانی، جزء معروفترین سوغات این شهر شناخته می‌شوند.

حلوا

حلوای تبریز دارای طرفداران زیادی از سراسر کشور است. مواد اولیه حلوا شامل: عسل، پسته و نمک می‌شود. این نوع سوغاتی دارای طعم خاص و بسیار لذیذی است.

چای

تبریز یکی از مراکز تولید چای در ایران است. چای تبریز با کیفیت بالا و طعم خوب به عنوان یکی از سوغاتی های شهر تبریز شناخته می‌شود.

سفال

صنایع سفالگری در تبریز قدمت بسیار طولانی دارد. سفالگران در تبریز با خلاقیت بسیار بالای خود ظروف سفالی را با کیفیت بالا تولید می‌کنند.

معرفی سوغات و صنایع دستی شهر تبریز

آجیل

آجیل هم به عنوان یکی از سوغات شهر تبریز شناخته می‌شود. پسته، بادام و فندق، از جمله دانه‌های خشکی هستند که در تبریز تولید می‌شود.

سوغات و صنایع دستی شهر تبریز؛ شیرینی

سوغات و صنایع دستی این شهر، شامل شیرینی ها نیز می‌شود. شیرینی های این شهر واقعا طعمی خوب و دلپذیری دارند. یکی از شیرینی های معروفی که در تبریز وجود دارد، باقلوای کادایف است که با خمیر خیلی نرم و شیرین درست می‌شود. شیرینی دیگری که در تبریز معروف است، شیرینی قند پنیری است. این شیرینی با خمیر خیلی نرم و خوشمزه طبخ می‌شود و تازگی آن تا چند روز بعد از خرید حفظ خواهد شد. زمانی که از شیرینی و سوغات این شهر صحبت می‌کنیم، نباید از دسر رشته ختایی غافل شویم. این دسر دارای طعمی بی نظیر و بافتی نرم است.

شناخت سوغات و صنایع دستی شهر تبریز

با مراجعه به وب‌سایت معتبر تعطیلات مارکت می‌توانید بهترین مراکز عرضه کننده سوغات و صنایع دستی این شهر را شناسایی کنید. این سایت می‌تواند راهنمای خوبی برای گذراندن تعطیلات و اوقات فراغت شما باشد. چنانچه قصد خرید بهترین سوغات و صنایع دستی تبریز را دارید، حتما به وب‌سایت تعطیلات مارکت مراجعه کنید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه