تهران, رستوران, رستوران و کافه ها

لیست معروف ترین کبابی های شمال تهران که نباید از دست داد

لیست معروف ترین کبابی های شمال تهران که نباید از دست داد

میدونید بهترین کبابی شمال تهران کجاست؟ اگر میخواید یه کباب خوش طعم و فوق العاده لذیذ رو در یکی از بهترین رستوران های شمال تهران میل کنید، پس با این مقاله همراه باشید.

با مطالعه این مقاله شاید دهانتان آب بیفتد و بسیار مشتاق بشید که با دوستانتون یا حتی خانواده یکی از این کبابی های جذاب رو برای صرف غذا انتخاب کنید. انتخاب کبابی خوب شمال تهران با خواندن این مطلب براتون خیلی راحت تر میشه.

کبابی مسلم، یکی از کبابی های معروف تهران

یکی از شلوغ‌ ترین و بهترین کبابی معروف شمال تهران کبابی مسلم است. این رستوران دقیقا در وسط بازار تهران واقع در خیابان ۱۵ خرداد قرار دارد. اگر سری به بازار بزنید، قطعا برای پیدا کردن این کبابی مشکلی نخواهید داشت؛ فقط باید صف طولانی از مشتریانش را پیدا کنید و انتهای صف بایستید تا نوبتتان شود. این رستوران دارای چندین سالن بزرگ برای نشستن است که معمولا پر هستند.

البته حواستان باشد که کبابی مسلم با ساعت کاری بازار هماهنگ است و فقط روزها به مشتریان سرویس دهی می ‌کند، پس برای برنامه شام روی آن حساب نکنید. داخل منوی این رستوران علاوه بر انواع کباب می ‌توانید غذاهای معروف دیگری مانند ته چین مرغ مسلم را هم ببینید که طرفداران زیادی دارد. از دیگر غذا های بی نظیر داخل منو می ‌توان به کباب سلطانی، جوجه کباب، باقالی پلو با مرغ، سبزی پلو با ماهی، غوره بادمجان، قورمه سبزی و … اشاره کرد.

اگر قصد دارید یک دل سیر غذا بخورید پیشنهاد میکنم حتما به کبابی مسلم سر بزنید؛ چون پُرس های غذای این رستوران بسیار حجیم و زیادند و یک پُرس آن برای دو نفر هم کافی است. توجه کنید که رستوران مسلم هیچ شعبه دیگری ندارد، پس اصلا گول تبلیغات بعضی رستوران ‌ها را نخورید.

ساعت کاری رستوران مسلم : ۱۱ صبح الی ۶ غروب

محدوده قیمت مسلم : متوسط رو به بالا

آدرس دقیق رستوران : بازار تهران، خیابان ۱۵ خرداد، ضلع غربی سبزه میدان

رستوران نایب، یک کبابی خوب در شمال تهران

اگر شما در تهران زندگی می ‌کنید، حتما اسم رستوران نایب را زیاد شنیده ‌اید. رستوران نایب جز قدیمی ترین چلوکبابی تهران است که در بازار قرار دارد. این رستوران در مناطق مختلف ایران هم شعبه هایی دارد، اما باید بدانید که شعبه اصلی آن همانیست که در بازار تهران واقع شده است.

یکی از دلایل مهم معروفیت رستوران نایب گذشته تاریخی آن است که به دوره قاجار و حاج علی آشپز بر‌می‌ گردد. داستان جذابی در مورد این آشپز وجود دارد که روایت می ‌شود در زمان ناصر‌الدین ‌شاه گوشت شکار بسیار لذیذی برای شاه طبخ کرد که او را مورد توجه تمامی درباریان قرار داد. نوادگان حاج علی آشپز هم در دهه‌ های بعد از او اولین چلوکبابی ایران را به شیوه اروپایی تاسیس کردند و کم کم شهرت خود را بازگرداندند.

دیگر شعبه های رستوران نایب در خیابان وزرا، الهیه و پارک ساعی می باشد که به خاطر طراحی و دیزاین داخلی سبک قجری بسیار معروف هستند. برای پیدا کردن رستوران نایب شعبه بازار کافی است کمی داخل بازار بروید. این کبابی بعد از بازار زرگرها و در بازار صحاف‌ها قرار دارد و سه پلاک مغازه می باشد.

ساعت کاری رستوران نایب : ۱۱:۳۰ صبح الی ۴ عصر

محدوده قیمت : گران

آدرس دقیق : بازار تهران، خیابان ۱۵ خرداد، بازار زرگرها، بازار صحاب‌ها، پلاک‌های ۳۱ و ۳۳ و ۳۵

شمشیری، چلوکبابی شمال تهران

رستوران شمشیری هم جز بهترین کبابی های تهران است که به دوران پهلوی اول برمیگردد. این رستوران در شروع کار متعلق به حاج محمد حسین شمشیری بود که پیشینه تاریخی و سیاسی گسترده‌ ای در جریان نهضت ملی شدن صنعت نفت داشت. محمد حسین شمشیری چلوکبابی ‌اش را در سال ۱۳۲۰ در نزدیکی مسجد شاه ساخت، اما بعد از فوت کردنش این ساختمان به شخصی به نام حیاتی فروخته شد. فرزند حیاتی در دهه ۸۰ مجددا رستوران را راه ‌اندازی کرد و با همان اسم شمشیری مشغول به فعالیت شد.

رستوران شمشیری 2 شعبه در تهران دارد که شعبه دوم آن در خیابان اندرزگو واقع شده و فقط بیرون ‌بر دارد. اگر به رستوران شمشیری می ‌روید یادتان باشد که باید حتما توی صف بمانید، اما به شما قوی می دهم باقالی پلو با گوشت و کباب دنده آن بی شک ارزش این صبر کردن را دارد.

ساعت کاری رستوران شمشیری : شعبه اصلی ۱۱:۳۰ الی ۵ عصر – شعبه اندرزگو ۱۱:۳۰ الی ۱۰:۳۰ شب

محدوده قیمت : گران

آدرس دقیق : بازار تهران، سبزه میدان، اندرزگو بین کاوه و قیطریه

خانه کباب شمرون، کبابی معروف شمال تهران

اگر دوست دارید به یک کبابی واقعی بروید، رستوران شمرون را اصلا از دست ندهید. این رستوران برخلاف کبابی های بازاری، علاوه‌ بر غذای بسیار با ‌کیفیت، فضا و دکوراسیون زیبایی هم دارد. و همچنین ساعت کاری آن هم محدود نیست و می ‌توانید هر زمانی از روز و شب به آنجا بروید و از کباب های فوق العاده آن لذت ببرید. خانه کباب شمرون یکی از بهترین کبابی های تهران است که دارای فضای داخلی و بیرونی است و شما حتی می ‌توانید روی تراسی مشرف به میدان تجریش کباب لذیذ خود را میل کنید.

در منوی این رستوران بی نظیر غذاهایی مثل کباب لقمه گوسفندی، کباب بره، جوجه کباب فیله و استخوان وجود دارد که می ‌توانید هر کدام از آن ها را سفارش داده و نوش جان کنید. تعطیلات مارکت پیشنهاد میکند که اگر از خانه کباب شمرون راضی بودید حتما سری به شعبه ساندویچ کباب آن که در نیاوران است هم بزنید.

ساعت کاری رستوران شمرون : ۱۱ صبح الی ۱۱ شب

محدوده قیمت : گران

آدرس شعبه تجریش : میدان تجریش، ضلع شمال شرقی

آدرس ساندویچی نیاوران : نیاوران، خیابان باهنر به سمت تجریش، بعد از چهارراه مژده، پلاک ۴۵۵

آدرس شعبه دشت بهشت : تهران، اوین، ابتدای کچویی، خیابان دشت بهشت

کباب سرای منصور، بهترین کبابی در شمال تهران

کبابی منصور مثل بقیه ‌ی کبابی هایی که معرفی کردیم شیک و لاکچری نیست، اما به علت مزه خوبی که دارد، همیشه صف ‌های طولانی از مشتریان در انتظار هستند تا نوبتشان شود و در این رستوران غذا میل کنند.

کبابی منصور برند ثبت شده ای نیست و به همین علت ممکن است رستوران های زیادی با نام مشابه ببینید که از برند این کبابی به نفع خودشان سوء استفاده کرده‌ اند. برای اینکه در دام این شعبه‌ های تقلبی نیفتید حتما به آدرسی که در اینجا نوشته ‌ایم دقت کنید.

کبابی منصور هنوز غذا را روی ذغال کباب می ‌کند و نان تافتون‌ های تازه‌ ای به مشتری ها می ‌دهد که از تنور خود مغازه بیرون آمده ‌اند.

ساعت کاری رستوران منصور : ۱۲ ظهر الی ۳:۳۰ بعد از ظهر – ۸ الی ۱۲ شب

محدوده قیمت رستوران : متوسط رو به بالا

آدرس دقیق کبابی منصور : خیابان ولیعصر، بالاتر از شهید بهشتی، جنب پله اول

سخن پایانی

همانطور که متوجه شدید نوع محله و شیک بودن آن کیفیت کباب های تهران را مشخص نمی ‌کند. گاهی مجبورید برای پیدا کردن بهترین کبابی های تهران به کبابی شمال غرب تهران بروید و گاهی هم کبابی های شمال شرق تهران انتخاب مناسبی هستند. گاهی باید پایین شهر بروید و گاهی هم در همان مرکز شهر کبابی های فوق العاده ای پیدا می‌ کنید که هیچ جای دیگر پیدا نمی شود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *