جاذبه های تاریخی, گردشگری, یزد

مسجد جامع یزد

مسجد جامع یزد

مسجد جامع یزد یکی از زیباترین و معروف ترین جاذبه های گردشگری یزد است. هر ساله تعداد زیادی گردشگر برای دیدن این مکان تاریخی به شهر یزد سفر می‌ کنند. زیر بنای این مسجد تاریخی و باستانی 9800 متر مربع است و یک شاهکار معماری، تشکیل شده از کاشی کاری ها، کتیبه ها و نقش و نگارهای مربوط به ساخت مسجد اسلامی می باشد.

شهرت و محبوبیت مسجد به عنوان یکی از زیباترین مکان های دیدنی یزد در تمام ایران گسترده شده است. در اطراف این مسجد می توانید بازارچه های قدیمی، مراکز خرید و همچنین محله هایی با بافت قدیمی را مشاهده کنید که تمام آنها جزو زیباترین جاذبه های گردشگری یزد محسوب می شوند.

مسجد جامع یزد

قدمت و پیشینه تاریخی

قدمت و پیشینه تاریخی مسجد به یک دوره تاریخی صد ساله باز می گردد؛ چرا که عملیات طراحی و ساخت آن در دوره های مختلف حکومتی در کشور ایران باستان انجام گرفته است. زمانی که دولت ایلخانی، صفویان، تیموریان و قاجاریه بر این سرزمین حکومت می کردند و در هر دوره، بخشی از مسجد جامع یزد، مرمت، بازسازی و ساخته می شده است.

کتیبه تاریخی که در ورودی مسجد جامع یزد در قسمت ورودی شرقی قرار گرفته مربوط به سال ۷۶۵ هجری قمری می باشد. البته برای این مکان تاریخی می‌توانید سایر کتیبه های کاشی کاری شده مربوط به سال‌ های 770 تا 947 هجری هجری را مشاهده کنید.

مسجد جامع یزد

تماشای جاذبه های گردشگری شهر به ویژه مکان تاریخی مسجد جامع یزد، لحظات سفر شما به این استان زیبا در کویر را خاطره انگیز می سازد.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *