جاذبه های طبیعی, خراسان رضوی, گردشگری

باغ گیاه شناسی مشهد یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی استان خراسان رضوی

باغ گیاه شناسی مشهد یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری استان خراسان رضوی

باغ گیاه شناسی مشهد یکی از بهترین و زیباترین جاذبه های گردشگری استان خراسان رضوی است و در بین گردشگران و همچنین اهالی مشهد از محبوبیت ویژه ای برخوردار است و روزانه صدها گردشگر داخلی و خارجی از این باغ زیبا دیدن می کنند.

درباره باغ گیاه شناسی مشهد

باغ گیاه شناسی مشهد یکی از جدیدترین باغ های گیاهشناسی ایران است که در دوران بعد از انقلاب 57 تاسیس شد و امروزه به عنوان یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری مشهد شناخته می شود و طرفداران بسیاری به خصوص در بین افراد علاقه مند به طبیعت و گونه های مختلف گیاهی دارد. این باغ که دارای ۲۵ هکتار مساحت و ۱۱ کلکسیون از ترکیب معماری منظر و علم گیاه‌شناسی است، در سال ۱۳۹۲ خورشیدی بازگشایی شد.

در باغ گیاه‌شناسی مشهد، کلکسیونهای مختلفی از قبیل گیاهان دارویی و معطر، باغ صخره ای و آبشار، رزگاردن، جشنواره داوودی، آسیای میانه، سوزنی برگان، باغ میوه های بومی ایران، گلخانه و نهالستان و کلکسیون گیاهان زراعی وجود دارد که چشمان هر بیننده ای را خیره می کنند. اگر قصد دارید در آینده به مشهد سفر کنید، توصیه می کنیم سری به این باغ گیاهشناسی که یکی از جذاب ترین دیدنیهای استان خراسان رضوی به شمار می رود، بزنید و از نقاط مختلف آن بازدید نمایید.

باغ گیاه شناسی مشهد

دسترسی به باغ

باغ گیاه‌شناسی مشهد واقع در بلوار جمهوری مشهد، بین چهارراه مقدم و پل غدیر است و برای رسیدن به آن می توانید از تاکسی، اتوبوس و یا مترو استفاده کنید.

Iran – Mashhad Botanic Garden

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *