تهران, تهران گردی

گردش در باغ ایرانی ایران مال

گردش-در-باغ-ایرانی-ایران-مال

باغ ایرانی ایران مال یکی از زیباترین باغ هایی است که در تهران واقع شده و به علت نوساز و جدید بودن، روزانه تعداد زیادی توریست و مردم محلی به آنجا سر می زنند.

این باغ که در مرکز ایران مال قرار دارد، الهام گرفته از باغ شاهزاده ماهان در استان کرمان است. باغ شاهزاده ماهان یا باغ شازده ماهان که در حوالی کرمان واقع شده، قدمت زیادی داشته و تاریخ ساخت آن به اواخر دوران قاجار بر می گردد.

ناگفته نماند که این باغ به دستور محمد حسن خان سردار ایروانی حاکم وقت شهر کرمان ساخته شد و اکنون به یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری کرمان تبدیل شده است.

 

معماری باغایرانی ایران مال

باغ ایرانی ایران مال، به گونه ای طراحی شده که به محض ورود به آن با معماری مدرنیته و سنتی ایرانی رو به رو می شوید. فضای دلنشین و آرام بخش باغ ایرانی ایران مال، افراد را در سنین مختلف به خود جذب کرده و باعث شده آنها تا ساعت ها در این باغ به خوشگذرانی و گردش بپردازند.

باغ ایرانی ایران مال دارای ویژگی های متعددی نظیر: ارتفاع بلند، طبقاتی بودن و مساحتی عظیم که در خود بوتیک، رستوران و کافه جای داده است.

آبنما و آبریزه های باغ‌ ایرانی، به سبک مدرنیته ساخته شده و جذابیت زیادی را به فضای باغ بخشیده است. از سقف این مجموعه نباید گذشت که به سبک گلخانه ای ساخته شده و نور به راحتی داخل فضای باغ را پر می کند. این سقف کمک می کند، گیاهان محیط باغ ایرانی سریع رشد کنند و جلوه شگفت انگیزی را به باغ بدهند.

هدف معماران از ساخت باغ ایرانی ایران مال این است که فضای سنتی ایرانی را بیشتر کرده و به بازدیدکنندگان به ویژه توریست و گردشگران دنیا نشان دهند. آنها قصد دارند با افزایش این دسته محیط ها افراد را با اصالت و فرهنگ ایرانی آشنا کرده تا ایران را به عنوان کشوری زیبا و فرهیخته بدانند.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *