جاذبه های طبیعی, گردشگری, گیلان

ییلاق اولسبلنگاه یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری استان گیلان

ییلاق اولسبلنگاه یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری استان گیلان

ییلاق اولسبلنگاه یکی از بهترین جاذبه های گردشگری استان گیلان واقع در ارتفاعات ماسال و 25 کیلومتری جنوب این شهر است و مکانی بسیار مناسب برای سفرهای تابستانی به شمار می رود. نام اولسبلنگاه برگرفته از درختی به نام Olsblanka است که در ارتفاعات می روید. ارتفاع روستای اولسبلنگاه از سطح دریا بسیار زیاد و در حدود متر 1800 است و به همین دلیل این منطقه در بیشتر ماههای سال حتی در تیر و مرداد نیز مه آلود است و چشم اندازهای رویایی در فصول مختلف سال در انتظار بازدیدکنندگان و توریست ها می باشد.

اقامت در ییلاق اولسبلنگاه

با سفر به ییلاق اولسبلنگاه می توانید یک شب رویایی را در کلبه های چوبی که مخصوص اجاره دادان به گردشگران است، تجربه کنید و از طعم یک چای هیزمی دبش در طبیعت بی بدیل نهایت لذت را ببرید. در ییلاق اولسبلنگاه علاوه بر خانه های چوبی یک هتل تازه بازسازی شده نیز وجود دارد که گردشگران می توانند در آن اقامت گزینند. لازم به ذکر است ساکنین اولسبلنگاه مردم محلی ماسال هستند که معمولا در تابستان به این منطقه نقل مکان می کنند تا از شرجی هوای شهر در امان باشند.

اولسبلنگاه

دسترسی به ییلاق

برای اینکه به ییلاق اولسبلنگاه برسید باید ابتدا به شهر زیبا و جنگلی ماسال از توابع رشت سفر کنید، سپس از جاده جنوبی به مدت کمتر از یکساعت باید رانندگی کنید تا به این ارتفاعات برسید. نگران مسیر نباشید چرا که تمامی مسیر، آسفالت است و با خیال راحت می توانید در مسیر رسیدن به روستای اولسبلنگاه از مناظر زیبای اطراف لذت ببرید. لازم به ذکر است اگر این مسیر را ادامه دهید به شهر خلخال در اردبیل خواهید رسید.

فصل تابستان در راه است و اگر در فکر مسافرت به شمال و بازدید از جاهای دیدنی گیلان هستید، توصیه می کنیم ییلاق اولسبلنگاه را در اولویت انتخاب های خود قرار دهید.

https://steemit.com/iran/@ehsan888/the-olsblangah-village-is-known-for-its-companionship-with-clouds-or-rwsta-awlsbln-ah-bra-hmnsh-n-ash-ba-abrha-marwf-shdh-ast

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *